המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

ח"כים לנשיא ארה"ב: שחרר את פולארד!

עשרות חברי כנסת פונים לנשיא ארצות הברית ברק אובמה בקריאה לקצוב את עונשו של המרגל הישראלי יונתן פולארד ולהביא לשחרורו. בעקבות עדותו של סגן שר ההגנה לשעבר, לורנס קורב, שהודה כי לא זו בלבד שפולארד נדון לתקופת מאסר חסרת תקדים ללא צידוק, אלא שההחמרה בעונשו נבעה ממידע מוטעה ומאשמות שווא, החלה אתמול בכנסת החתמה של חברי כנסת ממרבית סיעות הבית על מכתב המופנה אל נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

 

מאחורי היוזמה עומדים יו"ר השדולה למען פולארד, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי); ח"כ מרינה סולודקין (קדימה); קבוצת אזרחים הפעילים למען שחרור פולארד ואגודת האקדמאים למדעי החברה והרוח. הכוונה היא להחתים את מרבית ראשי הסיעות בכנסת ולצרף אליהם חתימות של עשרות חברי כנסת. בין המצטרפים עד כה גם סגנית השר אורית נוקד (עבודה).

 

"כעת נוצר חלון הזדמנויות שעוד לא היה כמוהו גם בארץ וגם בארצות הברית", אמר אמש ח"כ אריאל. "נתניהו יוצא בשבוע הבא לארצות הברית ואנחנו עושים כל שניתן כדי לוודא שראש הממשלה נתניהו לא ימסמס את ההזדמנות, ובשובו משם יביא איתו בשורה".

 

במכתב לאובמה כותבים חברי הכנסת: "בעוד ימים ספורים ימלאו 25 שנים למאסרו של הסוכן הישראלי יהונתן פולארד בכלא האמריקאי. זה תקופה ארוכה שגם בארה"ב גוברים הקולות לשחרורו של פולארד לנוכח חוסר הפרופורציה המשווע שבין העונש שכבר ריצה לעונשם של אחרים שריגלו עבור ידידותיה של ארה"ב (בממוצע 4-2 שנים).

 

"לקראת מלאת 25 שנים למאסרו של פולארד הצטרפו לקריאה זו עשרות אנשי קונגרס שחתמו על מכתב הקורא לך לקצוב את עונשו וכן אנשי רוח ואנשי בטחון וממשל. כפי שידוע לכבודו, מדינת ישראל קיבלה אחריות מלאה למעשיו של פולארד ולהפעלתו והתנצלה על כך. גם בכירים בממשלך, סגנך מר ג'ו ביידן ועוזרך מר דניס רוס הביעו בעבר את הסכמתם לטענה לפיה יש לשחרר את פולארד לאחר שריצה די והותר ביחס לעבירה בה הורשע".

 

"חשש ליכולתו לשרוד"

 

חברי הכנסת מציינים גם את מצב בריאותו הרופף של פולארד וכותבים: "אין ספק כי לאחר 25 שנות מאסר היה די באמור לעיל בכדי להצדיק את קציבת עונשו ושחרורו לאלתר. אלא שמעבר לכל זאת, בימים האחרונים התפרסמה עדותו המדהימה של סגן שר ההגנה לשעבר, לורנס קורב. כפי שוודאי ידוע לך, מלבד קריאתו המפורשת לשחרורו של פולארד, חשף קורב כי החמרת עונשו של פולארד לגזר הדין חסר התקדים של מאסר עולם נבעה ממידע מוטעה ומאשמות שווא שכיום ברור לחלוטין כי אינן נכונות".

 

"כבוד הנשיא", מוסיפים חברי הכנסת. "מקובל ומובן כי בין מדינות יכולות להיות מחלוקות כאלה ואחרות ואין זה סוד שקיימים כיום חילוקי דעות כאלה, אולם וודאי שאין ולעולם לא תהיה מחלוקת על כך שאסור להחזיק אדם בכלא ולו לרגע מיותר אחד בעוון מעשים שלא הוא ביצע!".

 

בסיום המכתב הם פונים אל הנשיא אובמה "בשם כלל הציבור בישראל ובשם כל אדם שוחר צדק ומצפון. אנא, הענה בחיוב לבקשה לקצוב את עונשו של פולארד ושלח אותו להתאחד עם אשתו ועם בני עמו ולבלות את שארית ימיו כאדם חופשי לאחר שריצה ללא ספק את חובו כלפי החברה האמריקנית".

 

במקביל פונים חברי הכנסת במכתב אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומבקשים ממנו כי ימסור את המכתב לאובמה במהלך פגישתו המתוכננת בשבוע הבא בארצות הברית עם סגן הנשיא ג'ו ביידן.

 

אסתר פולארד, רעיתו של המרגל הישראלי יונתן פולארד, הגיבה אמש לראשונה על דבריו לורנס קורב, סגן שר ההגנה האמריקני לשעבר ואמרה: "מצבו הרפואי של יונתן חמור מזה תקופה ארוכה ובשבועות האחרונים המצב החמיר עד כדי חשש ליכולתו לשרוד בכלא. הדיווחים על דבריו של סגן שר ההגנה האמריקני לשעבר, לורנס קורב, וההתעוררות בעקבותם נסכו בו כוחות נפשיים שהצליחו לסייע לו להתמודד עם הכאבים והמצב הפיזי הקשה. אני מקווה שראש הממשלה בנימין נתניהו יעביר לנשיא ארצות הברית ברק אובמה את הבקשה לעשות את הדבר הנכון ולשים קץ לסיוט שנמשך כבר 25 שנה".

 

[אריק בנדר, מעריב]

 

חומרים מקושרים
לורנס ג'י קורב: יש לשחרר את פולארד לאלתר. עונשו החמור נבע מטעות [גל"צ]
בן כספית מאשים: פולארד בכלא בגלל שקרים ואנטישמיות! [103FM]

יחד נגשים את החלום של יהונתן!