המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

תדהמה בכנסת: נתניהו השאיר בארץ את מכתב הח"כים למען פולארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמריא אמש לביקור בארצות הברית, סירב לקחת עמו את המכתב שכתבו ראשי הסיעות היהודיות בכנסת, המייצגים 109 חברי כנסת, לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה. במכתב קוראים ראשי הסיעות לאובמה לקצוב את עונשו של הסוכן הישראלי יהונתן פולארד ולשחררו לאלתר.

 

"ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה בשנה האחרונה פעמים רבות את נושא פולארד בשיחותיו עם הממשל האמריקאי", אמרו בלשכת ראש הממשלה. "הוא מחויב לנושא, ואינו זקוק לשם כך למכתב כלשהו. ההליך המקובל להעברת מכתב זה הוא למוסרו באופן רשמי לשגרירות ארצות הברית בישראל".

 

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), המשמש יו"ר השדולה למען פולארד, מסר השבוע את המכתב באופן אישי לראש הממשלה באולם המליאה של הכנסת, לעיני חברי כנסת רבים. הערב הגיב אוריאל בתדהמה לדיווח על החלטתו של ראש ואמר: "לא ניתן לנתניהו להפקיר פצועים בשטח. נתניהו נשלח על ידי הכנסת שמינתה אותו להיות שליח לעניין זה, והוא מועל בתפקידו. אם יוחמץ חלון ההזדמנויות הנוכחי לשחרור פולארד, יהיה זה כתם בל ימחק על כהונתו של נתניהו".

 

ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר בתגובה: "מכתב חברי הכנסת הקורא לנשיא ארה"ב לקצוב את עונשו של פולארד ולשחררו לאלתר מבטא הסכמה לאומית מקיר לקיר בעניינו של סוכן ישראל. חבל שראש הממשלה נמנע מלקחת עימו את המכתב לארצות הברית".

 

כזכור, כל הסיעות היהודיות בכנסת הצטרפו לפנייה משותפת לראש הממשלה ובקשו שייקח עמו לארה"ב מכתב הקורא לשחרורו של הסוכן הישראלי יהונתן פולארד שבעוד כשבועיים ימלאו 25 שנים למאסרו.
 
במכתבם לנשיא ארה"ב ציינו הח"כים את קריאותיהם של בכירים רבים בארה"ב לשחרורו של פולארד ובכללם גם עשרות חברי קונגרס שפנו לנשיא אובמה בעניין.
 
הח"כים התייחסו באופן מיוחד לגילויים האחרונים מפי בכירים אמריקנים שהודו כי עונשו של פולארד הוחמר בשל אשמות שווא שהוכחו כלא נכונות וקבעו כי "מקובל ומובן כי בין מדינות יכולות להיות מחלוקות כאלה ואחרות ואין זה סוד שקיימים כיום חילוקי דעות כאלה, אולם וודאי שאין ולעולם לא תהיה מחלוקת על כך שאסור להחזיק אדם בכלא ולו לרגע מיותר אחד בעוון מעשים שלא הוא ביצע!".

 

גם בועד להשבת יהונתן פולארד הביתה קיבלו התייחסו להחלטתו של ראש הממשלה: "אנחנו בהלם, לפני מספר שנים הצהיר ראש הממשלה כי ג'ונתן פולארד הינו חייל של מדינת ישראל, וכי אם ישוב אי פעם לשלטון, הוא ימצא את הדרך להשיב את אותו הביתה." וכי "כואב מאד לראות כיצד  הצהרה חשובה זו אינה מתבצעת בפועל". אמרו בועד.

 

חומרים מקושרים
בן כספית מאשים: פולארד בכלא בגלל שקרים ואנטישמיות! [103FM]
לורנס ג'י קורב: יש לשחרר את פולארד לאלתר. עונשו החמור נבע מטעות [גל"צ]

יחד נגשים את החלום של יהונתן!