המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

היועץ המשפטי של קלינטון: זה עוול משווע שפולארד בכלא!

 רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו אלינו בפייסבוק!

 

התפתחות דרמטית במאבק לשחרורו של הסוכן הישראלי. בימים בהם אמור היועץ המשפטי של הנשיא אובמה להגיש את המלצתו בנוגע לקציבת עונשו של פולארד, פנה כעת היועץ המשפטי של הבית הלבן לשעבר, ברנרד נוסבאום, שכיהן כיועצו של קלינטון במכתב בו הוא קובע באופן חד משמעי כי שחרורו של הסוכן הישראלי איננו רק אפשרי אלא הוא בגדר חובה:

 

"המנעות כעת מלקצוב את עונשו של פולארד לא תשרת את הצדק. למען האמת, אני סבור כי מדובר יהיה בעוול משווע"

 

נוסבאום עצמו היה אחראי באופן אישי לבחון את הבקשות לקציבת עונשו של פולארד לפני כעשור, ובאותה תקופה סבר כי על פולארד להמשיך לרצות עוד זמן בכלא. 

 

"מאסר לא לגיטימי" 
 

במכתבו מתייחס נוסבאום למכתב נוסף שקיבל הנשיא אובמה בימים האחרונים מסגן התובע הכללי לשעבר, פרופ' פיליפ היימן, שכיהן בתקופה מקבילה לזו של נוסבאום והיה אחראי גם הוא על בדיקת הנושא באותה תקופה.

 

היימן התייחס במכתבו להתערבותו של שר ההגנה דאז, קספר וינברגר, הנחשבת עד היום כגורם המרכזי לעונש החמור שנגזר על פולארד. בכירים אמריקנים רבים, כולל סגנו של וינברגר, העידו על כך שההאשמות שהופיעו במסמך התבררו כלא נכונות, אך היימן לא הסתפק במילים רכות אלא תקף בחריפות את המלצותיו של וינברגר וקבע כי הן הפכו את העונש שהוטל על פולארד לבלתי לגיטימי. 

 

תמיכה ציבורית רחבה
 

התגייסותם המאסיבית של שני הבכירים המשפטיים המכירים את תיק פולארד מלפני ולפנים, מצטרפת לתמיכתו של התובע הכללי לשעבר, מייקל מוקאסי, שפנה גם הוא לפני כחודש בבקשה לקציבת עונשו של פולארד. לנוכח כל זאת הולך ומתגבש מצב בו מבחינה ציבורית, החלטה של אובמה שלא לשחרר את פולארד תתפס כמנוגדת לצדק וכשימוש באסיר של מדינה ידידותית כקלף מיקוח.

 

לאחרונה הצטרפו בכירים רבים נוספים מכל גווני הקשת הפוליטית והחברתית בארה"ב לתמיכה בשחרורו של פולארד.

 

בשבוע שעבר קרא לשחרורו מייק האקבי, המתמודד הרפובליקני המוביל לנשיאות מטעם הרפובליקנים והצטרף בכך להצהרותיהם של בכירים נוספים בעבר ובהווה, כולל מזכיר המדינה לשעבר ג'ורג' שולץ, שנחשב עד היום לדמות מוערכת ביותר בקרב הציבור הרפובליקני ושהיה מעורב באופן אישי בפרשה.

 

 
חומרים מקושרים
 היועץ המשפטי של קלינטון: זה עוול משווע שפולארד בכלא! [רשת ב']

 

 

יחד נגשים את החלום של יהונתן!