המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

הפתעה: קרוב משפחה של אובמה מתגייס למען פולארד [האזינו לראיון]

תומך חדש ובעל ייחוס משפחתי מכובד הצטרף למאבק לשחרור פולארד: רבי קאספר פאני משיקאגו, יהודי אפרו-אמריקני המשמש כרב בית הכנסת "בית שלום" בעיר. פאני, אגב, הוא גם בן דודה של הגברת הראשונה של ארצות הברית, מישל אובמה. פאני שלח אתמול מכתב לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בו הוא קורא לשחרור פולארד.

 

"ג'ונתן פולארד ריצה למעלה מ-25 שנים בכלא עבור פשעים שעל ביצועם הביע חרטה רבה בפומבי ובאופן פרטי. מתוך ענווה גדולה והיכרות עם רגישותך לנושאים של צדק, אני פונה אליך בבקשה לשקול במלוא הרצינות את קציבת עונשו", כתב.

מכתבו של פאני לנשיא בא בהמשך להתרחבות הולכת וגוברת לתמיכה בשחרור פולארד בקרב אנשי ממשל בכירים, אנשי מודיעין ידועים, ואנשי משפט מהמעלה הראשונה – ביניהם סגן הנשיא לשעבר, דן קוויל; מזכיר המדינה לשעבר, ג'ורג' שולץ; התובע הכללי לשעבר, מייקל מוקאסי; מושל ארקנסו לשעבר ומועמד רפובליקני לנשיאות, מייק האקבי; סגן שר ההגנה לשעבר, לורנס קורב; ראש עריית ניו יורק לשעבר, רודולף ג'וליאני; וחתן פרס נובל, אלי וויזל.

בחודש שעבר גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיגר פנייה פומבית בעניין פולארד לבית הלבן. לאחר שנשלח, נתניהו הקריא מהמכתב ששלח לאובמה: "כבוד הנשיא, בשם העם בישראל אני מבקש ממך לחון את ג'ונתן פולארד. ישראל פעלה באופן שגוי ובלתי מקובל, גם פולארד וגם ממשלת ישראל הביעו חרטה על פעולות אלה", קרא, "הוא ריצה מאסר ארוך יותר מכל אדם אחר שהורשע בעבירות דומות, ואף יותר ממה שדרשה התביעה. הוא שילם מחיר כבד ומצבו הבריאותי הדרדר. אני יודע שארצות הברית היא מדינה המושתתת על צדק, הגינות ורחמים, ולכן אני רוצה שתשקול זאת בחיוב. עם ישראל תמיד יהיה אסיר תודה לך".

[גל"צ]

 

 

חומרים מקושרים
ראיון עם הקרוב היהודי של אובמה: לשחרר את פולארד!

יחד נגשים את החלום של יהונתן!