המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

פולארד חולה, הביקור יבוטל?

ביקור נדיר של שר ישראלי בתאו של המרגל ג'ונתן פולארד. שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, אמור להיפגש ביום רביעי הבא עם פולארד, בביקור הראשון של שר ישראלי זה שנים בתא של המרגל, הכלוא בארצות-הברית מאז 1985.
  
גורמים המקורבים למשפחת פולארד הביעו עם זאת חשש שהביקור עם השר כחלון עלול להתבטל ברגע האחרון בצל מצבו הרפואי של פולארד, שאושפז לאחרונה מספר פעמים ואף נותח. רעייתו, אסתר פולארד, הביעה לאחרונה אף חשש לחיי בעלה: "אני מפחדת שבמצבו הנוכחי כל ההתקדמות עוד תרד לטמיון. אני מתחננת: כעת, כשלכולם ברור שאין הצדקה להמשך המאסר – הצילו אותו בטרם יהיה מאוחר."
 
מאז ששיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב לנשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, בבקשה לחון את פולארד, התבטאו גורמי ממשל לשעבר על הצורך לחון אותו. עם זאת, פולארד עדיין לא קיבל חנינה, והוא כלוא כבר 25 שנה בכלא האמריקני. כחלון, שיקיים פגישות עבודה בארצות-הברית, ביקש לבקר את פולארד וקיבל אישור לכך. בעבר ביקרו שרים ישראלים את פולארד, אך בשנים האחרונות לא התרחש ביקור שכזה.
 
גם קיסינג'ר קרא לשחרור פולארד
 
אתמול הצטרף במפתיע גם הנרי קיסינג'ר, מזכיר המדינה האמריקני בעבר, לקריאה לשחרור פולארד. "אני מאמין שצדק ייעשה אם תינתן חנינה לפולטאר", כתב קיסינג'ר לאובמה. לפני כחודש גם דן קווייל, סגנו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב ורפובליקני אחר, פנה במכתב לאובמה וביקש ממנו לקצוב את עונשו של המרגל. "העונש של פולארד מוגזם באופן קיצוני", כתב קווייל לאובמה.
 
קווייל שלח את המכתב לנשיא האמריקני והמתין לאישור על הגעתו לידי הנשיא לפני שאיפשר את פרסומו. "אני כותב אליך בבקשה לקצוב את עונשו של ג'ונתן פולארד", כתב סגן הנשיא לשעבר, שהינו גורם הממשל הבכיר ביותר שפנה באופן פומבי לאובמה בבקשה לשחרר את הסוכן שריגל עבור ישראל
 
 [YNET]

יחד נגשים את החלום של יהונתן!