המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

תומך חדש ומפתיע: הנרי קיסינג'ר!

הישג מרשים ביותר לקמפיין לשחרור הסוכן הישראלי יהונתן פולארד. ד"ר הנרי קיסנג'ר, מי שכיהן כמזכיר המדינה תחת הנשיא פורד וכן כיועץ לבטחון לאומי של הנשיא ניקסון מצטרף גם הוא לבכירים הרבים שכבר יצאו בקריאה לשחרורו של הסוכן הישראלי. בדומה לנשיא אובמה, ובנוסף לתפקידים המכובדים שמילא, קיסינג'ר הוא גם זוכה פרס נובל לשלום.
 
הצטרפותו של קיסינג'ר לקריאות הרבות לשחרורו של פולארד הינה משמעותית לא רק בשל כובד המשקל של התפקידים בהם כיהן אלא גם בשל היותו ידוע בגישה שאיננה פרו-ישראלית ויש שיאמרו אף להיפך.
 
במכתבו לנשיא מספר קיסינג'ר מה הביא אותו לקרוא לשחרורו של פולארד: "בתחילה חשתי כי אין בידי די מידע על מנת לגבש עמדה בנושא. אך לאחר ששוחחתי עם ג'ורג' שולץ וקראתי את הצהרותיהם של ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי, יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט לשעבר דניס דקונסיני, שר ההגנה לשעבר קספר וינברגר והתובע הכללי לשעבר מייקל מוקאסי וכן את דבריהם של אחרים שאני מכבד את שיפוטם ואת המידע מכלי ראשון שיש להם בנוגע לתיק, אני מוצא את תמיכתם פה אחד בחנינה משכנעת. אני מאמין שהצדק יקויים על ידי קציבת מאסר העולם של פולארד לזמן שריצה עד כה."
 
גורמים אמריקנים העוסקים בפעילות למען שחרורו של פולארד הביעו אופטימיות רבה בעקבות מכתבו של קיסינג'ר: "דבריו של ד"ר קיסינג'ר מדגימים בצורה הטובה והבולטת ביותר שהמידע הנגיש כיום מוכיח באופן חד משמעי שהמשך החזקתו של פולארד בכלא איננה משרתת את הצדק אלא להיפך. אנו מקווים שכפי שעשו קיסינג'ר ובכירים רבים נוספים, גם הנשיא אובמה יעיין בבקשות החנינה ויסכים כי זהו מקרה המחייב להפעיל את סמכות החנינה שברשותו".
 
קריאתו של קיסינג'ר לשחרור פולארד מצטרפת לשורה ארוכה של גורמים אמריקנים בכירים שכבר הביעו את תמיכתם בשחרור, ביניהם סגן הנשיא לשעבר קוויל, מזכיר המדינה לשעבר שולץ, התובע הכללי לשעבר מייקל מוקאסי, היועץ המשפטי לשעבר לבית הלבן ברנרד נוסבאום, עשרות אנשי קונגרס, סנאטורים ועוד.
 
בין הקוראים לשחרור של פולארד בלטו גם מספר דמויות בעלות קשר אישי לנשיא האמריקני, ביניהם ראביי קאספר פאני, קרוב משפחתו של הנשיא וכן צ'ארלס אוגלטרי, מי ששימש כמרצה של הנשיא אובמה ורעייתו עוד בימי לימודיהם באוניברסיטה ונחשב עד היום לידידם האישי של הזוג הנשיאותי.

יחד נגשים את החלום של יהונתן!