המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

השגריר ביקר את יהונתן בכלא. "מצבו מחמיר".

שנים אחרי שזכה בפעם האחרונה לביקור של שגריר ישראלי, נפגש אמש המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב ג'ונתן פולארד עם שגריר ישראל במדינה, מייקל אורן. הפגישה נערכה בנוכחות רעייתו של פולארד, אסתר.

 

"אני מבקש ממך לפנות אל הנשיא שמעון פרס ואל רה"מ בנימין נתניהו לפעול לשחרורי בכל כוחם בטרם יהיה מאוחר", אמר פולארד לשגריר. פולארד כלוא כבר יותר מ-25 שנה בכלא האמריקני באשמת ריגול לטובת ישראל.

 

רעייתו של פולארד סיפרה כי לאחרונה חלה הרעה במצבו של ג'ונתן ועד הרגע האחרון היה חשש שיהיה צורך לבטל את הביקור. "אני לא יודעת עוד כמה זמן הוא יצליח להחזיק מעמד", אמרה.

 

ביקור של שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, שאמור היה להתקיים לפני כחודשיים בכלא, בוטל בשל מצבו של פולארד.

 

פולארד התקשה לשלוט ברגשותיו כשדיבר על מצבה של רעייתו החולה בסרטן: "יותר מכל מה שעובר עלי באופן אישי אני לא מצליח לחיות עם הידיעה שאני לא יכול להיות לצידה כשהיא כה זקוקה לי".

 

זהו ביקור ראשון של השגריר אורן אצל פולארד ואחד הביקורים הבודדים של אנשי ממשל ישראלים אצלו בכלא בעשור האחרון. לפני כחודש נפטר פרופ' מוריס פולארד, אביו של ג'ונתן פולארד, בבית חולים שבו היה מאושפז באינדיאנה שבארה"ב. לג'ונתן לא הותר לצאת להלוויה למרות פניות של לשכת ראש הממשלה לממשל האמריקני. פנייה דומה העבירו 71 ח"כים במכתב לשגריר ארה"ב בישראל.

 

בשנה האחרונה הצטרפו עשרות בכירי ממשל, ביטחון ומשפט בארה"ב לקריאה לשחרורו של פולארד. בין הבכירים שקראו לשחרורו נמצאים מזכירי המדינה לשעבר קיסינג'ר ושולץ, הסנאטור ג'ון מקיין, ועוד עשרות חברי קונגרס שקבעו כי מאסרו של פולארד חסר פרופורציה והמשך החזקתו בכלא איננו משרת את הצדק.

 

בנוסף, לראשונה יצאה השנה פנייה רשמית ופומבית מראש הממשלה בנימין נתניהו אל נשיא ארה"ב ברק אובאמה בקריאה לשחרר את פולארד, אך החנינה מוושינגטון לא הגיעה

 

[ישראל היום]

יחד נגשים את החלום של יהונתן!