המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

הנשיא אובמה, הגיע הזמן לשחרר את פולארד / דני נוה

כבוד הנשיא,

 

הגיעה שעת החסד והרחמים. הגיע זמנו של ג'ונתן פולארד לצאת לחופשי. 26 שנים לאחר המאסר, הגיע הזמן לעשות צדק. צדק הוא לעיתים עניין של נקודת מבט. גם שכר ועונש נובעים ממערכת נורמות שלעיתים שונה מתרבות לתרבות, או ממדינה למדינה. במקרה של פולארד מדובר בסולם ערכים עם מכנה משותף רחב ביותר. מי שחרג ממנו, כמו פולארד, משלם מחיר כבד. אלא שבמקרה של פולארד, הפער בין הפשע לעונשו הראוי, מתרחב מדי יום לממדים נוראים, כאלה החורגים מכל אמת מידה מקובלת מניו-יורק ועד לתל-אביב.

 

כבוד הנשיא, רבים מבקשים ממני להסביר את הנוקשות האמריקנית חסרת התקדים כלפי פולארד, שאפילו לא התרככה לנוכח מות אביו של פולארד, ובקשתו קורעת הלב לצאת ללוויה. אני יכול לנסות ולשער מה אומרים לך ראשי זרועות הביטחון בארבע עיניים בחדר הסגלגל: הרתעה, "חשבון פתוח", כעס עצום. צריך לומר בקול רם וברור שזמנם של כל אלו חלף עבר. ישראל הכירה בטעותה בהפעלתו של פולארד על ידי הלק"מ, אותה יחידה במשרד הביטחון שמאז המעצר פורקה, וגם פולארד הביע צער.

 

האמת צריכה להיאמר: גם אם יש חילוקי דעות בין ארה"ב לישראל, זה כבר לא יכול להוות תירוץ. הציבור בארץ ובארה"ב אמנם מצפה למחווה שלך לנתניהו. אבל העניין היה ונותר בראש ובראשונה עניין אמריקני פנימי. ככזה, צריך לזכור שגם בארה"ב הולכים וגוברים הקולות לשחרור פולארד, גם מפי אלו שהתנגדו לכך נחרצות בעבר. סגן שר ההגנה האמריקני לשעבר, לורנס קורב, שהיה מקורב מאד לפרשה מן הרגע הראשון, קרא מפורשות לשחרורו המיידי של פולארד. גם קורב מבין כי תקופת מאסרו הארוכה של פולארד חסרת תקדים ואינה מוצדקת. סגן הנשיא, ג'ו ביידן, הצהיר כבר לפני שנים כי הדרישה לשחרור פולארד היא דרישה רציונלית ואף קיים מפגש חסר תקדים עם הארגונים היהודיים. גם בקונגרס הולכים וגוברים הקולות לשחרור פולארד.

 

לפני 13 שנים פגשתי בפולארד לראשונה. הבטתי בו אז כשדמעות בעיניי. הבאתו לו בשורה חשובה שלה המתין זמן רב – לראשונה מאז מעצרו הכירה ממשלת ישראל בפולארד כסוכן ישראלי. זו הייתה הפעם האחרונה שהרשויות האמריקניות הרשו לתקשורת לצלם את פולארד ולשוחח איתו. מאז חלפו 13 שנה. ההבטחה שנתן קלינטון לנתניהו באותה השנה לשחרר את פולארד הופרה באיום של ראש ה-CIA דאז, ג׳ורג׳ טנט, להתפטר אם ישוחרר. מאז, חירותו של פולארד רק הלכה והתרחקה, עד השנה האחרונה.

 

כבוד הנשיא, באוויר הוושינגטוני יש תחושה אמיתית של מהפך בגישה כלפי פולארד. כיום, ליברלים ושמרנים, יהודים ולא יהודים, בכירי ממשלים לשעבר משתי המפלגות, תומכים בשחרורו. כבוד הנשיא, הגיע זמנו של הצדק.

 

דני נוה שימש כשר הבריאות וכמזכיר הממשלה, היה אחראי לעניינו של ג'ונתן פולארד

 

 

המאמר ב-Ynet

יחד נגשים את החלום של יהונתן!