המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

עצומה לפרס: פעל לשחרר את פולארד

העצומה להצלת פולארד צוברת תאוצה והגיעה לתקשורת. אנא חתמו הפיצו ושתפו  בצורה המרבית  www.atzuma.co.il/medal
 
 
למעלה מעשרת אלפים אזרחים, אנשי רוח ואמנים חתמו בימים האחרונים על עצומה הקוראת לנשיא המדינה, שמעון פרס לפעול בדחיפות לשחרורו של יהונתן פולארד בטרם יקבל את "מדליית החירות" מידי הנשיא אובמה. 

כזכור, במהלך נאומו בועידת אייפק לפני מספר שבועות הצהיר הנשיא אובמה כי בכוונתו להעניק לפרס את העיטור הגבוה ביותר של ארה"ב, "מדליית החירות הנשיאותית" המסמלת את ערכי הצדק, השוויון וזכויות האדם.

כעת, ערב חג החירות, הולכת וגוברת הדרישה מהנשיא פרס לנצל את מעמדו חסר התקדים אצל הנשיא אובמה בכדי להביא לסיום הסאגה המתמשכת מזה קרוב ל-27 שנה. כזכור, במהלך השנה האחרונה קיבל אובמה פניות למען שחרורו של פולארד מבכירים אמריקנים רבים, כולל כאלה שהיו מעורבים בפרשה והתנגדו בעבר לשחרור.

בין החותמים על העצומה שעלתה לרשת בסוף השבוע שעבר ניתן למצוא את שר המשפטים לשעבר אמנון רובינשטיין, הזמרת רוחמה רז, השחקן רמי ברוך, וכן ארגונים כמו אגודת האקדמאים למדעי הרוח ונוער מרצ.

"כאזרחי מדינת ישראל אנו מבקשים לברך אותך על כך שנשיא ארה"ב החליט להעניק לך את מדליית החירות של ארה"ב שמסמלת את ערכי הצדק, החופש וזכויות האדם ועל קביעתך כי מדלייה זו מוקדשת לנו, אזרחי ישראל", נאמר במכתב העצומה הממוען לנשיא פרס.

"עם זאת, ודווקא בשל הערכים הנעלים שמדלייה זו מסמלת, אנו חשים כי לא נוכל להשלים עם קבלתה בה בעת שארה"ב עדיין מחזיקה את יהונתן פולארד בכלאה כבר למעלה מ27 שנים כאשר כיום גם בכירים אמריקנים מהשורה הראשונה כבר מודים שהמשך המאסר מנוגד למוסר ולצדק".

בסיום העצומה פונים החותמים לנשיא ומבקשים ממנו ל"לנצל את מעמדו הדיפלומטי חסר התקדים על מנת לפעול מיידית לשחרורו של יהונתן, טרם קבלת המדלייה. "רק כך ניתן יהיה למנוע מצב שבו קבלת מדליית החירות תהיה בבחינת לעג לרש כלפי יהונתן וכלפי מדינתנו", נאמר בעצומה.

"אני חושב שכל משפטן בעל מצפון צריך להתנגד להמשך עונש המאסר הזה. אני יודע כמה קיבלו אחרים שעברו עבירות דומות. מספיק זה מספיק", אומר שר המשפטים לשעבר הפרופסור אמנון רובינשטיין, "מדובר בעניין אנושי, כל אדם יבין שגם אם פולארד שגה וטעה חייבים לקצוב את עונשו".

פניות גם בפייסבוק


בוועד למען פולארד התרגשו במיוחד מהתגייסותם של משפחות שכולות שבקשו לפנות לנשיא באמצעות העצומה ולבקש את פעולתו המיידית. "אני בטוח שגם לנשיא עצמו יהיה מביך לקבל מדליה כזו כשהעוול כלפי פולארד נמשך", אמר חיים אברהם שבנו נחטף על ידי חיזבאללה בהר דב בשנת 2000,


עוד הוסיף: "אם הנשיא אובמה רוצי לעשות מעשה שמבטא חירות אני מצפה שהדבר הראשון יהיה לשחרר את מי שנמצא בידיהם ושללא ספק היה צריך להיות בחוץ כבר מזמן".

גם הזמרת רוחמה רז מרגישה קשר אישי לנושא, רק לפני כחצי שנה הביעה רז נכונות לשחרור רוצח אחותה במסגרת עסקת שליט, כעת היא מצפה שהנשיא פרס יפעל באותה נחישות על מנת להביא לשחרורו של יהונתן. "היה ברור לי שבשביל להציל נפש של אדם אחד אני מוכנה לשלם את המחיר. מעבר לשיקולי הצדק, מצבו הבריאותי של יהונתן קשה מאוד, ערב חג החירות אני מאמינה שעם הנשיא פרס
יפעל בכל הכח ניתן יהיה ניתן להביא אותו הביתה בטרם יהיה מאוחר".

הקריאות לפרס לפעול לשחרור פולארד הגיעו גם לדף הפייסבוק החדש שהשיק לאחרונה. בימים האחרונים פנו מאות אזרחים בקיר של הנשיא לנצל את ההזדמנות ולהביא לשחרורו של הסוכן הישראלי.

"עוד מעט חג החירות יגיע ועדיין כבודנו נרמס", כתבה הודיה קלימובסקי על הקיר הנשיאותי, "איך נשיא המדינה המייצג את כלל הציבור יכול לקבל את מדליית החירות מהנשיא אובמה שמחזיק בפולארד מעבר לכל צדק ופרופורציה? החירות של כל אחד בביתו השקט והנוח חסרה מאוד". ( אריק בנדר   nrg  )
 

 

הכתבה במקור

יחד נגשים את החלום של יהונתן!