המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

לשכת פרס: אובמה עדיין לא הגיב לבקשה לשחרר את פולארד

אחר שדובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב הודיע הלילה כי אין כוונה לשחרר את המרגל היהודי ג'ונתן פולארד, למרות הבקשה האישית שהפנה הנשיא פרס לאובמה – בישראל אומרים הבוקר (ג') כי דבריו אינם מהווים תגובה רשמית של הבית הלבן ולא משקפים את עמדתו האישית של הנשיא האמריקאי.

 

בלשכתו של נשיא המדינה שמעון פרס הבהירו כי לא התקבלה כל תגובה רשמית מהבית הלבן לבקשה לחון את פולארד מטעמים הומניטריים. גורמים מדיניים בירושלים טוענים כי הודעת דובר המועצה לביטחון לאומי ניתנה בתשובה לשאילתה שהפנה אליו כתב של סוכנות ידיעות – לפני שאובמה החליט בעניין.

בישראל מעריכים כי תשובת הנשיא האמריקאי עוד לא ניתנה מאחר ואובמה ויועציו נמצאים כעת בחופשת הפסחא.

גם בוועד למען פולארד הגיבו להודעת נציג הבית הלבן, והביעו תקווה כי היא לא משקפת את עמדתו של נשיא ארה"ב. "אובמה לא סירב לבקשת הנשיא פרס לשחרר את ג'ונתן כי טרם התקבלה תשובה רשמית שלו. הנשיא פרס הגיש את הבקשה באופן רשמי ואישי לאובמה וכולנו מחכים לתגובה האישית שלו ישירות לפרס".

 

"כולנו מחכים לתגובה האישית"

בוועד הדגישו כי הודעת דובר המועצה לביטחון לאומי הלילה משקפת את העמדה הנוכחית של הממשל אך איננה משקפת את תגובת הנשיא אובמה לפניית הנשיא פרס. "הנשיא אובמה הוא בעל הסמכות היחידי להעניק חנינה וכל הצהרה מצד גורם אחר איננה רלבנטית", אמרו בוועד למען פולארד.

יו"ר השדולה למען פולארד בכנסת, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) גינה את ההודעה החפוזה של הבית הלבן, כינה אותה "חסרת רגישות" וטען כי היא "גובלת באכזריות". ח"כ אריאל הבהיר גם הוא שאין מדובר בתגובה רשמית של אובמה לאיגרת האישית שקיבל מפרס.

"אם גם אובמה יודיע על סירובו לשחרר את פולארד אני קורא לנשיא פרס לשקול לוותר על קבלת מדליית החירות מידי אובמה ולבטל את פגישתו הצפויה עמו", אמר אריאל.

באיגרת ששלח פרס לנשיא בעקבות הפגישה, הודה הנשיא לאובמה על "יחסו החיובי ועל הידידות הרבה שממשלו מפגין כלפי מדינת ישראל, והדגיש בפניו את הדאגה הרבה שהעם בישראל ובני משפחתו של פולארד חשים לנוכח ההידרדרות במצבו הבריאותי". פרס כתב לנשיא כי לאור מצבו הבריאותי הקשה והעובדה כי ריצה כבר 26 שנים בכלא, הוא שב ומבקש ממנו כי ישקול בחיוב מתן חנינה.

החלטתו של פרס לשלוח את המכתב לאובמה הגיעה בין היתר לאחר פגישתו אם אסתר פולארד, רעייתו של המרגל הישראלי ביום ראשון, על רקע ההידרדרות במצבו של בעלה.

מה הוא יענה לו? שמעון פרס וברק אובמהצילום: משה מילנר

 

 

 

 

הכתבה המקורית בNRG

יחד נגשים את החלום של יהונתן!