המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

כבוד הנשיא, שלח את בעלי הביתה!

לעדכונים שוטפים בפייסבוק 24 שעות ביממה: http://www.facebook.com/FreePollardNow

 

אסתר פולארד, אשתו של יהונתן מודה לראש הממשלה על החלטתו ההסטורית לקרוא לשחרורו של יהונתן ופונה בקריאה מעומד הלב לנשיא אובמה: שלח את בעלי הביתה!

 

כשיהונתן התקשר בבוקר הקודם סיפרתי לו על ישיבת השדולה המורחבת שעמדה להתכנס, בהשתתפות אישים חשובים רבים, על מנת לקרוא לראש הממשלה לצאת בקריאה רשמית ופומבית לשחרורו המיידי.

כששמעתי את קולו של יהונתן נחרדתי. זו הייתה הפעם הראשונה בה חשתי שהחדשות על ההתקדמות החיובית לא הצליחו לחלץ אותו, ולו לרגע, מכאבי התופת מהם הוא סובל וממצבו הבריאותי הקשה. כשסיפרתי על כך בישיבת השדולה זו הייתה הפעם הראשונה שגם אני לא יכולתי לשלוט בעצמי ופרצתי בבכי.

בשעה שאני כותבת את השורות הללו, עדיין לא הגיעה שיחת הטלפון הקצרה שבה אספר ליהונתן על החלטתו של ראש הממשלה לבצע סוף סוף פנייה פומבית ורשמית לשחרורו, לאחר 25 שנה בכלא. אני כל כך מקווה שייסורי התופת שהוא סובל מהם ייפסקו, ולו לרגע, על מנת שהוא יוכל לקבל ולו קמצוץ של עידוד מהמפנה החשוב הזה.

הרבה אנשים התקשרו אליי הערב מלאי תקווה שהסוף כבר קרוב. פעילים לשחרורו של יהונתן בארה"ב גם סיפרו לי על שיחות שהיו להם עם אנשי קונגרס ובכירים נוספים, שהביעו את תקוותם שבעקבות הבקשה הזו מדינת ישראל תחבור אליהם סוף סוף באופן מיידי ורציף, דבר שלדעתם עשוי להביא לשחרורו של יהונתן תוך זמן קצר ביותר.

 

לא מדובר רק על הצלת חירותו, אלא על הצלת חייו

 

אני מבקשת לפנות מעל במה זו לראש הממשלה: תודה לך, מר נתניהו, על החלטתך. כפי שאתה יודע, כל העם בישראל והמוני שוחרי צדק וזכויות אדם בארצות הברית עומדים מאחוריך ומתפללים להצלחתך במחיקת כתם קשה מעל ההיסטוריה של מדינת ישראל. מצבו הבריאותי של יהונתן הוא כיום מדורדר, עד כדי סכנת חיים של ממש. לא מדובר רק על הצלת חירותו, אלא על הצלת חייו.

ולנשיא ארצות הברית, מר אובמה, אני מבקשת לומר: בתקופה האחרונה קיבלת את פניותיהם של בכירים רבים בעבר ובהווה, שקבעו כי הצדק דורש את שחרורו של יהונתן לאלתר ושכל רגע נוסף שהוא נרקב בכלא מהווה עוול גדול וכתם על כבודה של ארצות הברית.

אני בטוחה כי בעקבות פנייתו של ראש הממשלה תשוב ותעיין בעין חיובית בפניותיהם של בכירים אלה.

אך אני מבקשת לפנות אליך באופן האישי והעמוק ביותר שאני מסוגלת להעלות מעמקי נשמתי: אנא! קבל את פנייתי, פנייתה של אישה המחכה לבעלה שנים רבות, ושכעת חיי בעלה פשוט תלויים לו מנגד. אנא! עשה צעד של חמלה, צעד של הגינות, צעד שיוכיח לכולם שערכי "הצדק והחופש לכל" וערכי זכויות האדם, שאתה מנושאי דגלם חיים, קיימים ופועלים. אנא, שלח את בעלי הביתה, וה' יברך אותך ואת אמריקה כולה.

יחד נגשים את החלום של יהונתן!