המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

כבוד הנשיא, שחרר את פולארד / בן כספית

אדוני הנשיא, ברק אובמה. אני מקווה שאתה לא באמת מתרגש מהמהומה שמייצרת פרשת ההאזנות של סוכנות ההאזנות האמריקאית (NSA). העולם הדיפלומטי בכלל, וסצנת הביון בפרט, הם גן עדן לצביעות. נדמה לי שזה לא יהיה מסוכן להעריך, שאין בעולם היום מנהיג מעודכן שלא יוצא מנקודת הנחה ששירותי הביון השונים עושים כל מאמץ כדי להאזין לכל מי שאפשר להאזין לו, כולל כולם, כולל הוא עצמו. כאן אצלנו, כשבנימין נתניהו רוצה לנהל דיון שהוא מאוד לא מעוניין שהשגריר דן שפירו יקבל תמלול שלו לאנגלית (אם כי נתניהו אוהב לדבר אנגלית גם בדיונים אצלו), הוא נוסע למטה "המוסד", שנחשב מקום בטוח יחסית מפני האנטנות האימתניות שמוצבות על גג השגרירות האמריקאית בתל אביב.

 

גם ישראל כנראה מאזינה לכל מי שהיא יכולה, ונדמה לי שכשאתה בעצמך, אדוני הנשיא, ביקרת כאן במרץ האחרון, היו לא מעט מאמצים לדעת מה בדיוק אתה אומר שם, בחדרים הסגורים, לאנשים שלך. אלה כללי המשחק. נכון, האירופים מתנפחים קצת עכשיו, ומשחקים אותה נעלבים, אבל זה רק בגלל שהמדליף אדוארד סנודן חשף את ערוותה של אמריקה ברבים ואילץ אתכם להודות, מעל המקפצה, בדברים שאתם נוהגים לעשות מתחת למים, בבריכה הציבורית של כולנו.

 

אין מה לעשות, בעידן הנוכחי, בו כל קבוצת מטורפים עם אורניום מועשר יכולה לחסל עיר או להנחית מטוס נוסעים עמוס על גורד שחקים, צריך להתרגל לוויתורים. אחד מהם הוא הוויתור על הפרטיות. מי שממציא רשת אלקטרונית דיגיטלית בה כולם מתכתבים עם כולם ומעלים תמונות של כולם, רשת שהעיקרון המנחה אותה הוא "שיתוף קבצים ותכנים", לא יכול לצפות לסטנדרטים גבוהים של פרטיות.

 

אז למה אני כותב לך, אדוני הנשיא? מסיבה פשוטה. עכשיו, כשכל העולם יודע שאתם מאזינים לבעלי הברית שלכם בלי בושה וללא משוא פנים, כשכולם מדברים על זה שאתם מרגלים אחרי כל הידידים שלכם, כל הזמן ובכל מקום, ואחרי שאתם מאלצים את ישראל, בפעם המי-יודע-כמה, לשחרר בחזרה אל השטח את הגרועים שברוצחי אזרחיה, לא הגיע הזמן, אדוני הנשיא ברק אובמה, לשחרר את ג'ונתן פולארד?

 

תשכח רגע מכל שאר השיקולים, תחשוב רק על ערכי המוסר והאנושיות. פולארד נמק שם, בכלא הפדרלי האמריקאי, כבר קרוב לשלושים שנה. חייו נהרסו. בריאותו נחרבה. הוא לא יזכה להקים משפחה. הוא לא היה בלוויית אמו וגם לא זכה לקבור את אביו. רמסתם אותו עד עפר, לא הותרתם ממנו זכר. הוא למד את הלקח שלו. גם יהודי אמריקה למדו. גם ישראל למדה. ואסור לשכוח, פולארד לא הרג, לא רצח ולא האזין. הוא העביר מידע מסווג ל"בעלת ברית". כן, בעלת ברית מהסוג שאתם מאזינים לו כל הזמן, אדוני הנשיא. הגיע הזמן למעשה אנושי צרוף מצדך, ברק אובמה. שחרר את פולארד.

(פורסם באתר אל-מוניטור)

יחד נגשים את החלום של יהונתן!