המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

יהונתן פולארד נכנס לשנתו ה-29 בכלא

יהונתן פולארד מתחיל לרצות בכלא האמריקאי את שנת המאסר ה-29.

 

פולארד נלכד על ידי חוקרי ה-FBI ב-21 בנובמבר 1985 בעת שניסה למצוא מקלט בשגרירות הישראלית. מאז ועד היום פולארד יצא משערי בתי הכלא בארה"ב רק לצרכים רפואיים דחופים. אשתו אסתר בפניה נרגשת בשם יהונתן:

 

"זהו כאב עצום ליהונתן ולי לדעת שאחרי כל הצער והסבל שהוא עבר במשך 28 שנים מלאות בכלא, הוא ממשיך כעת לתוך השנה ה-29", אמרה היום אסתר. "היו לנו תקוות כה גדולות שיום השנה הנורא הזה לא יגיע שוב. לאחר כל ההתפתחויות, קיווינו באמת שביום הזה נהיה עסוקים כבר בשיקום חיינו ובנייתם מחדש. קיווינו לזכות כבר לחיות סוף סוף את חיינו יחד כאן בארץ ולהמשיך בחיינו יחד".

 

עוד אמרה כי בשנה האחרונה היו שורה ארוכה של התפתחויות אשר גרמו לזוג להאמין כי הסוף הטוב קרוב. "קרו כל כך הרבה דברים חשובים בשנה האחרונה. הצטרפותם של עשרות בכירים אמריקאים לתמיכה בשחרור, חשיפתם של מסמכים שטיהרו את שמו של יונתן מהשמצות, המו"מ האינטנסיבי בין שתי המדינות שהביא עמו ויתורים כואבים מאוד מצד ישראל.

 

"כל אלה וגורמים רבים אחרים הגבירו אצלנו את התקווה ששחרורו של יונתן סוף סוף עומד להפוך למציאות. אך זה לא קרה". עם זאת הוסיפה כי היא ויהונתן "לא ירימו ידיים ולא יאבדו תקווה".

 

היא פנתה פעם נוספת לנשיא ארה"ב אובמה, שגורל פולארד תלוי בהחלטתו האישית. "אני פונה בלב קרוע לנשיא ארה"ב בבקשה נרגשת לפעול כעת, בצעד של חמלה ורחמים, מתוך שיקול הומניטרי. אנא, גלה חמלה! כבוד הנשיא, אני מתחננת אליך שתהפוך את יום השנה הנורא הזה מיום של בכי וצער ליום של הקלה ושחרור, והאל בוודאי יברך את מעשיך".

 

בתוך כך, בכנסת נערך דיון נוסף במטרה למצוא דרכים שעדיין לא נוסו שיגרמו לשלטונות ארה"ב לשים קץ לפרשה. כרגיל היה קונצנזוס בין נציגי המפלגות שיש לשחררו לאלתר.

 

ח"כ חיליק בר (העבודה) אמר כי המאבק לשחרור פולארד "הוא מאבק חוצה מפלגות והינו מעל לכל דעה או זיקה מפלגתית שהיא. הן כחבר כנסת בישראל והן כמזכ"ל מפלגת העבודה אני קורא לשחרורו המיידי ולהשיבו הביתה למדינת ישראל ולמשפחתו".

 

חבר הכנסת דוד אזולאי (ש"ס) קרא מעל בימת הכנסת לממשל אובמה לשחרר את יונתן פולארד, "נאה דורש נאה מקיים. אל תטיפו לנו להיות הומניים. בעניין הזה האמריקנים הם לא הדוגמא הקלאסית שהיינו רוצים לראות".

 

הוא הציע להוציא משלחת רשמית של חברי כנסת שתבקר את פולארד בכלא. "אני רוצה לברך את יונתן בן מלכה שהקדוש ברוך הוא יעזור ושהתפילות יתקבלו, והוא יצא מאפלה לאורה ונקיים את צוואתו של מרן שבכל הזדמנות התפלל עבורו וביקש מאיתנו לא להרפות מהעניין הזה", אמר אזולאי. גם ח"כ אילת שקד (הבית היהודי) הגישה הצעה לסדר היום בעניינו.

 

פולארד מסר לישראל מידע סודי אותו אסף במסגרת עבודתו בצי האמריקאי. הוא הגיע להסדר טיעון עם התביעה בארה"ב, אך בית המשפט גזר עליו באופן חריג מאוד מאסר עולם כתוצאה מפניה מיוחדת של שר ההגנה האמריקני דאז קספר ויינברגר לבית המשפט. פולארד, בן 59, כלוא כבר 28 שנה בכלא באטנר בצפון קרוליינה. בשנה האחרונה חלה הדרדרות חריפה במצבו הבריאותי והוא פונה לבית חולים מספר פעמים. בשנים האחרונות התרבו הקריאות של בכירים אמריקניים לשחררו ואולם נשיא ארה"ב ברק אובמה מסרב לכך. יצוין כי מרגלים רבים אחרים שתפס מאז ה-FBI שוחררו זה מכבר מהכלא האמריקני.

 

nrg

יחד נגשים את החלום של יהונתן!