המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

רפי איתן: סוכם עם האמריקנים שפולארד לא יישב יותר מ-10 שנים בכלא!

רפי איתן: הפללתי את פולארד כי סוכם שייאסר ל-10 שנים

 

http://www.youtube.com/watch?v=KJFscQpvN_g


השר לשעבר רפי איתן, שהיה מפעילו של יהונתן פולארד, חשף לראשונה כי הסכים להעיד בפני האמריקאים ולספק להם מידע מפליל על הסוכן, מכיוון שידע שסיכמו עם ישראל שפולארד ישוחרר לאחר עשר שנות מאסר.

 

איתן, שהתראיין לגלי צה"ל, הוסיף כי פולארד ריצה מאסר ארוך יותר מכל אדם אחר שעבר עבירה דומה, ואמר כי הוא מבקש ממנו סליחה על השנים הרבות שבהן הוא נמק בכלא. עוד אמר איתן כי קיימות כיום דרכים ללחוץ על האמריקאים לשחררו.

 

השרה לימור לבנת התייחסה אף היא אתמול למאסרו המתמשך של פולארד ואמרה כי על ממשלת ישראל להתנות בשחרורו כל מחווה נוספת,כולל שחרור מחבלים. לבנת הוסיפה כי "האמריקאים מתנהגים שלא כשורה כלפי פולארד וכלפי ישראל. היה סיכום שפולארד ישוחרר במסגרת הסכם וואי, והאמריקנים הפרו אותו ממש ברגע האחרון".

 

ב-21 בנובמבר יחל פולארד לרצות את שנתו ה-29 בכלא האמריקני. בתקופה האחרונה הביעו תמיכה בשחרורו כמה בכירים אמריקאים, בהם שרי החוץ לשעבר הנרי קיסינג'ר וג'ורג' שולץ, ראש הסי-אי-איי לשעבר ג'יימס וולסי ואחרים המכירים מקרוב את החומר החסוי הנוגע לפרשה.

 

פולארד הוא האדם היחיד בהסטוריה של ארה"ב שריצה פרק זמן ממושך כל כך בשל ריגול עבור מדינה ידידותית. בשנה האחרונה חלה הרעה במצבו הבריאותי, והוא אושפז חמש פעמים, כאשר בחלק מהמקרים נשקפה סכנה לחייו.

 

הארץ

יחד נגשים את החלום של יהונתן!