המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

קריאה לשחרור פולארד בשל ריגול ארה"ב בישראל

תת-שר ההגנה לשעבר של ארצות הברית, ד"ר לורנס קורב, אמר כי הגילויים על הציטוטים שביצעה ארצות הברית בלשכות ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק מחייבת את שחרורו של יונתן פולארד.

בשיחה טלפונית עם ראשי הוועד למען פולארד בישראל' אמר קורב כי "חוסר הפרופורציה של תקופת מאסרו של פולארד ומצבו הרפואי הרופף מחייבים בכל מקרה את שחרורו על פי כל קנה מידה של צדק, אך הגילויים על כך שבזמן שאנו מתעקשים על המשך מאסרו אחרי 29 שנה אנו מרגלים בעצמנו אחר קברניטי ישראל' מביאה את המצב לממדי אבסורד של ממש. שחרורו של פולארד כעת איננו רק מחוייב על פי הצדק' אלא גם יסיר מאתנו מבוכה מוסרית".

בתקשורת העולמית דווח כי במסמכים האחרונים שהודלפו על ידי איש ה-nsa לשעבר אדוארד סנודן, מתועדים ציטוטים למאות אישים בכירים בכ-60 מדינות, כולל ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון. הגרדיאן הבריטי יודע לספר כי במסמך משנת 2009 נאמר כי ה-nsa בשיתוף סוכנות הביון הבריטית יירטו תכתובת דוא"ל של ראש ממשלת ישראל דאז אהוד אולמרט ושל אהוד ברק שכתובת דוא"ל ששימשה אותו לשליחת מיילים לראש לשכתו יוני קורן נפרצה אף היא. בנוסף מוזכרות גם פעולות ריגול שנעשו בשתי שגרירויות ישראליות.
בנוסף אליהם נחשפו פעולות ריגול אחר בכירים רבים בקהיליה האירופית. נציג מטעם האיחוד האירופי אמר כי התנהגות ארה"ב ובריטניה אינה מקובלת ויש להוקיעה. זו אינה הדרך המצופה משותפים אסטרטגיים , שלא לדבר על חברה באיחוד".

בתוך כך, בתגובה על גילויי ההאזנה והמעקב של ארצות הברית ובריטניה על ישראל הגיש ח"כ נחמן שי הצעה דחופה לסדר יומה של הכנסת. לדבריו, "על ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לדון בדחיפות בגילויים האחרונים של מסמכי סנודן. ישראל היא מדינה ידידותית לארצות הברית ומאז פרשת פולארד, לפני 30 שנה, חדלה מכל מעשה ריגול בארצות הברית. שתיקתם של גורמים ישראלים מביכה ומאכזבת. אין אנו יכולים לעבור לסדר היום על גילויים אלה".

nrg

יחד נגשים את החלום של יהונתן!