המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

ראש ה-CIA לשעבר: פולארד נמצא בכלא בגלל אנטישמיות

ראש ה-CIA לשעבר לחדשות 10: "פולארד לא משוחרר בגלל אנטישמיות"

גיל תמרי, וושינגטון

ג'יימס וולסי, שחתם בעבר על תמיכה בשחרור פולארד, אמר כי אם היה מדובר במרגל שאינו ישראלי, כבר היה משוחרר. "זה לא אומר שמה שהוא עשה לא היה חמור, אבל אחרי רבע מאה הגיע הזמן לשחרר אותו", אמר וולסי.

 

במסגרת פרוייקט "50 שנה למשחקי ריגול", התראיין ראש ה-CIA לשעבר, ג'ים וולסי, לגיל תמרי. וולסי, שהיה ראש ה-CIA בתקופת ממשל קלינטון, לא חושב שארצות הברית צריכה לרגל אחרי מדינת ישראל, ואף אומר כי הסירוב לשחרר את ג'ונתן פולארד נובע גם מאנטישמיות.

 

כשהיה ראש סוכנות הביון האמריקנית, התנגד וולסי לשחרור פולארד, אך היום הוא נשמע אחרת לגמרי. "אני לא מקל בעבירת הריגול של פולארד, אבל עבר זמן רב וזו אחת הסיבות שאני חושב שצריך לשחרר אותו. בעבר כלאנו מרגלים מטעם יוון, דרום קוריאה והפיליפינים, אבל כולם נאסרו למספר שנים, אף אחד לא לתקופה של יותר מ-25 שנה, הוא אמר.

 

וולסי טוען בגלוי שהסירוב לשחרר את פולארד נובע גם ממניעים אנטישמיים. "לפעמים אני מציע שנשנה את המוצא של פולארד ליווני, אולי כך היינו כבר משחררים אותו. בחלק מהמקרים, אצל חלק מהאמריקנים הנוגעים בדבר, אני חושב שיש כאן עדות לאנטישמיות". אמר ראש הסי. איי. איי לשעבר.

 

הוא מעיד על עצמו כתומך של מדינת ישראל, ובעבר התנגד להתנתקות וקרא להפלת סדאם חוסיין. וולסי לא חושב שארצות הברית צריכה לרגל אחר מדינת ישראל, בדיוק כפי שהיא לא עושה עם מדינות אחרות. "איני רואה הבדל ביחסינו עם בריטניה לעומת אלה שיש לנו עם ישראל, ואיתם, אם אנחנו לא מרוצים, אנו ניגשים אליהם ומבררים את העניין. כך צריך להיות גם עם ישראל", הוא אמר.

 

 

וולסי מדגיש שחייבת להיות מערכת יחסים טובה ושיתופית בין ראשי ה-CIA והמוסד. "שניהם חייבם להיות גלויים, ועליהם להשקיע זמן בטיפוח היחסים ההדדיים – רק כך יהיה קשר בו יהיה ניתן להגיד כל דבר אחד לשני", הוא טען.

יחד נגשים את החלום של יהונתן!