המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

"לעולם לא עוד?!" / עדי גינזבורג

לפני בערך 22 שנה נחשף יהודי אחד, ששימש כאנלסיט בחיל הים האמריקני, למידע על תוכניות של מדינות ערב להתקיף את ישראל בנשק כימי ולהשמיד רבבות יהודים.

כ-60 מבני משפחותו של אותו יהודי נספו בשואה. בילדותו ביקר במחנות המוות ושאל את עצמו "היכן היו יהודי ארה"ב באותה תקופה!? מדוע שתקו?"

כשניסה לפנות לממונים עליו ולשאול מדוע המידע איננו מועבר לישראל למרות ההסכמים החתומים להעברת מידע בין שתי המדינות נענה בתשובה צינית "אתם היהודים רגישים יותר מדי לגז".

הוא לא הסכים לחזור על חטאה של יהדות ארה"ב בתקופת השואה. הוא פנה לגורמים ישראלים שנדהמו לגלות איזה מידע מסתירה ארה"ב מישראל ולאחר זמן קצר החל לשרת כסוכן ישראלי לכל דבר ולהעביר למדינת ישראל את החומר הקריטי.

כשעלו על עקבותיו הוא נמלט לשגרירות הישראלית כפי שתודרך לעשות במקרה כזה. בתחילה התקבל בסבר פנים יפות. אך לאחר טלפון בהול לירושלים נתקבלה ההוראה: "תוציאו אותו החוצה!" (שם חיכו לו אנשי ה-FBI). בחקירה לא היו נגדו ראיות… עד שישראל העבירה לאמריקנים את המסמכים שהעביר עם טביעות אצבעותיו עליהם. אה כן, הייתה הסכמה שהם לא ישמשו נגדו במשפט… אבל אף אחד לא טרח למחות כשהיא הופרה לחלוטין.

יהונתן פולארד נמק בכלא כבר 21 שנה כיוון שקיים בגופו את ההבטחה "לעולם לא עוד". ואנחנו? אנחנו ממשיכים להפקיר את אחינו יהונתן ולהשאיר את ה"לעולם לא עוד" כלא יותר מאשר עוד אמירה מבוזה….

יחד נגשים את החלום של יהונתן!