המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

בכיר הפנטגון מאשר: עונשו של פולארד אכן הוחמר בשל אשמות שווא!

להלן עיקר דברי קורב במאמר המתפרסם היום בלוס אנג'לס טיימס:

 

אין ספק שפולארד היה צריך לקבל עונש על העבירה שביצע – אך עונש צריך להתאים לעבירה ובמקרה הזה הוא ממש לא!

 

פולארד הסכים לעסקת טיעון שמטרתה המרכזית הייתה למנוע מבוכה מארה"ב שלא רצתה בעיסוק פובמי בנושאים רגישים.

 

בעקבות זאת הסכימה הממשלה שלא לדרוש מאסר עולם. זו היה נראה כפתרון הגיוני בהתחשב בכך שהעונש הממוצע שהוטל על עבירה זו היה 7 שנים והעונש הממוצע שריצו אחרים לפני שחרורם היה 4 שנים בלבד!

 

למרות תנאי עסקת הטיעון, ב1987 נגזר על פולארד מאסר עולם. עונש המוטל בד"כ על מרגלים כדוגמת אלדריך איימס שהורשע בהעברת מסמכים מסווגים לבריה"מ בזמן המלחמה הקרה – מסמכים שהובילו לאובדן חייהם של רבים.

 

השאלה היא מדוע פולארד ממשיך לרצות עונש מאסר כה חמור חרף פניותיהם של מאות מחוקקים אמריקנים, עשרות עורכי דין (כולל תובע כללי לשעבר), ראש CIA לשעבר, ראש ועדת המודיעין בסנאט לשעבר ועוד..

 

ישנן לפחות שלוש סיבות אפשריות שגרמו לכך: (1) התערבותו של הבוס שלי באותה תקופה, שר ההגנה דאז קספר וינברג שנשארה עד היום חסויה באופן שלפולארד אין אפשרות להתגונן מפניה. (2) התנהלותה של ממשלת ישראל שלא הכירה מייד באחריותה להפעלתו של פולארד. (3) אנטגוניזם כלפי פולארד עצמו וטענה של ממשלת ארה"ב כי קיים שני ראיונות לא בטרם נגזר דינו.

 

אבל אף אחת מהסיבות הללו איננה קיימת כיום! האשמותיו של וינברגר הופרכו באופן מוחלט. המידע שפולארד נתן לישראל לא עשה את דרכו לבריה"מ. המידע שקיבלו הסוביטים בתקופה המקבילה ל18 החודשים בהם פעל פולארד למען ישראל הגיע ככל הנראה מאלדריך איימס ורובט הנסן. (הנסן היה סוכן FBI שריגל למען רוסיה בין 1979 ל 2001).

 

ג'יימס וולסי, ראש הCIA בין 1993 ל 1995 קבע, לאחר שבחן את התיק של פולארד, כי שום פרט מהמידע שהעביר פולארד לישראל לא עבר לרוסים. יתירה מזאת, וולסי עצמו מאמין כיום שפולארד ריצה זמן ארוך מספיק וכי יש לשחררו. ואכן, בראיון בשנת 2004 וינברגר עצמו העיד כי בהסתכלות לאחור נושא פולארד היה מינורי יחסית. למעשה, הוא אפילו לא טרח להזכיר את הנושא ולו במילה בביוגרפיה האישית שלו.

 

ב-98 ממשלת ישראל הודתה סוף סוף שפולארד היה סוכן ישראלי, העניקה לו אזרחות ישראלית ובקשה עבורו חנינה. פולארד עצמו לא רק הביע את חרטתו על מעשיו בפני השופט שגזר עליו את כזר הדין אלא עשה זאת שוב פעמים רבות באופן פומבי במשך 25 שנה. בנוסף, ממשלת ארה"ב הודתה בינתיים כי הראיונות עמו קוימו באישורה!

 

ישנם הטוענים כיום כי פולארד יש לשחרר את פולארד על מנת לקדם את יחסי ארה"ב-ישראל ולסייע לתהליך השלום שממשל אובמה מעוניין לקדם במזרח התיכון. אף שזה עשוי להיות נכון, זוהי אינה הסיבה שאני ורבים אחרים פנינו לנשיא בבקשה לקצוב את עונשו של פולארד. הסיבה היא שפולארד כבר ריצה זמן ארוך בהרבה ממה שהיה ראוי עבור העבירה שביצע וכעת המידע שברשותו איננו בעל השפעה על בטחון ארה"ב.

 

* לורנס קורב שימש כעוזר שר ההגנה בתקופת ממשל רייגן, כיום הוא עמית בכיר במרכז האמריקני ב"Center for American Progress"

 

חומרים מקושרים
  רפי איתן חושף: פולארד קיבל מאסר עולם בשל אישומי שווא!
  לורנס ג'י קורב: יש לשחרר את פולארד לאלתר. עונשו החמור נבע מטעות [גל"צ]

יחד נגשים את החלום של יהונתן!