המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

ג'ון לופטוס: טמטום להשאיר את פולארד בכלא!

ג'ון לופטוס, בכיר במשרד המשפטים האמריקני, שהביא בעבר להעמדתם לדין של פושעי מלחמה נאצים בארה"ב ונחשב למומחה מהשורה הראשונה לעניני מודיעין טען כבר לפני שנים שעונשו של פולארד הוחמר בשל אשמות שווא.

טענותיו של ג'ון לופטוס זכו סוף סוף לאישור רשמי לאחר שסגן שר ההגנה לשעבר לורנס קורב חשף במאמר בלוס אנג'לס טיימס שהדברים אכן נכונים וכי ההחמרה בעונשו של פולארד נבעה מכך ש"הפילו" עליו נזקים שבהמשך השנים התברר למעלה מכל ספק שלא הוא גרם. הוגרמים האמיתיים לאותם נזקים, אישר קורב, היו הבוגדים אלדריך איימס ורוברט הנסן שהעבירו לסובייטים בין השאר רשימות של סוכני ה-CIA בבריה"מ והביאו לתפיסתם ואף להוצעתם להורג של סוכנים רבים.

כעת, בראיון שהתפרסם השבת ב"מעריב" חושף ג'ון לופטוס כי ההוכחה לחפותו של פולארד הייתה מתחת לאפם של האמריקנים כל הזמן. לדבריו, על מנת להגיע למסמכים המסווגים הכוללים את שמותיהם של סוכנים ישנו צורך בסיווג הנקרא "רצועה כחולה" – סיווג שפולארד כלל לא החזיק בו וממילא לא היה שום סיכוי שהיתה לו יכולת לעיין במסמכים הללו.

לופטוס תוקף בחריפות את מאסרו של הסוכן הישראלי וקובע כי לאחר שנחשפה האמת – המשך החזקתו של פולארד בכלא היא בגדר "טמטום נוראי".

 

יחד נגשים את החלום של יהונתן!