המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

הג'וויש וויק מתגייס למען פולארד

הג'וויש וויק, העיתון היהודי הנפוץ ביותר בארה"ב, מקדיש השבוע את מאמר המערכת שלו לקריאה לשחרורו המיידי של הסוכן הישראלי יהונתן פולארד.
 
החשיבות הגדולה המיוחסת להתגייסותו המפורשת של העיתון נובעת מכך שמדובר בכלי תקשורת המזוהה עם שכבת האוכלוסיה היותר עשירה מקרב יהדות ארה"ב, כולל גם כאלה הקשורים לממשל ולתפקידים בכירים אחרים. זהו אותו חלק בקהילה היהודית בארה"ב שהסתייג במשך השנים מקריאה מפורשת לשחרורו של הסוכן הישראלי מתוך חשש להתפס כבעלי "נאמנות כפולה".
 
בגוף המאמר מזכיר הג'וויש וויק את התגיסותם של כ-40 אנשי קונגרס שפנו לנשיא האמריקני במכתב הקורא לשחרורו של פולארד וכן את דבריו של סגן שר ההגנה האמריקני לשעבר לורנס קורב, מי שחשף לאחרונה כי עונשו של פולארד הוחמר בשל אשמות שווא שהוכחו כמפורכות וחסרות כל בסיס.
 
כותבי המאמר מדגישים כי אינם מתכוונים לתת לגיטימציה כלשהי לריגול בארה"ב וכי הם סבורים ש"פולארד עשה דבר אסור ולא משנה כמה טובות היו כוונותיו. אלא שתקופת הזמן שפולארד ריצה עד כה הינה חסרת פרפורציה לחלוטין ובנוסף, אין ספק שלאחר 25 שנה שחרורו של פולארד לא ייגרום שום נזק לבטחון הלאומי של ארה"ב. יתר על כן, ישנו גם אלמנט חזק של טרגדיה אנושית בפרשת הזו, הסיפור של צעיר אדיאליסטי שעשה טעות נוראה ונוצל באכזריות ע"י מי שעשו בו שימוש ולאחר מכן הפקירו אותו."
 
המאמר מסתיים בקריאה לנשיא אובמה: "שחרר את פולארד – לא משום שמה שעשה היה מוצדק, לא כפרט מתוך עסקה דיפלומטית, אלא מתוך חמלה פשוטה, ומשום שהמשך החזקתו בכלא איננו משרת עוד את הצדק או את הבטחון הלאומי"
 
בוועד להשבת יהונתן פולארד הביתה ברכו כמובן על פרסום המאמר. "התיצבותם של אנשי הקונגרס בקריאה לשחרור פולארד וחשיפת העובדה שעונשו הוחמר בשל אשמות שווא גרמו לכך שגם מי שרצו כל השנים להתנער מהנושא מבינים שמי שמאמין באמת בערכי היסוד האמריקנים של "צדק וחופש לכל" איננו יכול לשתוק עוד" אומרים בוועד.

 

למאמר המלא: http://www.thejewishweek.com/editorial_opinion/editorial/release_pollard_now

 

יחד נגשים את החלום של יהונתן!