המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

"מה היית אומר אם היה מקרה כמו פולארד בארץ?"

לקראת יום השנה ה-25 למאסרו של פולארד מפרסם הוועד להשבת יהונתן פולארד הביתה הבהרה חשובה:

 

ישנם השואלים בתמימות כיצד היינו מתייחסים למקרה מקביל לפולארד לו היה מתייחס בארץ. מלבד העובדה שהיו כאן מרגלים אמריקנים (ע"ע יוסף עמית) ששוחררו לאחר זמן קצר בהרבה, חשוב מאוד להדגיש מהי ההשוואה הנכונה ע"מ למנוע טעויות.

 

ההשוואה המתאימה היא למקרה בו ישראל הייתה מסתירה מחיילי צד"ל מידע על כוונה של אנשי חיזבאלה לתקוף אותם ואזרח ישראלי היה מוסר לאנשי צד"ל את המידע הזה.

 

אכן, זו עבירה על החוק, המרגל הנ"ל היה צריך לרצות עונש ראוי. אך אין ספק שלו היה נגזר עליו עונש חמור בהרבה מזה שנגזר על אחרים שריגלו עבור אויבותיה של ישראל – הדבר היה מעורר קול זעקה, ובצדק.

 

יהונתן לא פעל עבור אויבת של ארה"ב, הוא לא גרם שום סיכון לבטחונה והטענות שנלחשו באזני השופט בכיוון זה וגרמו להחמרה בעונשו הוכחו למעלה מכל ספק כאשמות שווא מרושעות. לאחרונה גם בכירים בארה"ב הודו בכך ובראשם שר ההגנה לשעבר לורנס קורב.

 

המשך מאסרו של יהונתן פולארד הינו עוול בכל קנה מידה. אין ספק שגם אלמלא כל זאת מדינת ישראל הייתה צריכה לעשות הכל למען שחרורו – הוא סוכן שלה ועליה לשאת באחריות כלפיו גם (ובמיוחד) אם נשלח לבצע משימה מסוכנת מאין כמותה.

 

אכן, ישנם מקרים שבהם קבלת האחריות על הפעלת הסוכן עשויה להיות מסוכנת למדינה, אך לאחר שפולארד הוכר כסוכן ישראל באופן רשמי ה-98 שיקול זה איננו רלוונטי עוד כלל וכלל. מעבר לכך, לנוכח העוול הברור והנגלה לעין מהווה הפקרתו במשך השנים כתם נורא וגדול פי כמה.

 

כעת לאחר שהעובדות ידועות וגל התמיכה בשחרורו של יהונתן בארה"ב הולך וגובר, כעת לאחר שעברו 25 שנה, עונש חסר תקדים ופרופורציה – הגיע הזמן להפסיק כבר את חרפת ההפקרה, הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות ותשיב את הסוכן שלה הביתה.

יחד נגשים את החלום של יהונתן!