המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

לראשונה: שר אמריקני לשעבר קורא לשחרור פולארד!

הפעילים האמריקנים למען שחרורו של הסוכן הישראלי יהונתן פולארד מציינים הישג נוסף ומרשים ביותר. מזכיר המדינה לשעבר, ג'ורג' שולץ, אחת הדמוית המוערכות ביותר בקרב הרפובליקנים מצטרף כעת באופן רשמי לרשימה ההולכת וגדלה של אמריקנים בכירים הקוראים לשחרורו של הסוכן הישראלי.

 

זוהי הפעם הראשונה שבה אדם שכיהן בתפקיד שר בארה"ב יוצא בקריאה גלויה ומפורשת לשחרורו של פולארד.

 

להצטרפותו של שולץ לקוראים לשחרורו של פולארד ישנה משמעות רבה במיוחד בשל הקשר האישי שלו לפרשת פולארד. שולץ כיהן תחת ממשלו של רייגן בתקופה בה פולארד נתפס והיה מעורב באופן אישי בטיפול בפרשה מול ממשלת ישראל. כעת, לאחר שהנשיא דאז רייגן ושר ההגנה דאז קספר וינברגר אינם בחיים – הוא נותר הגורם הממשלתי היחיד שטיפל באופן ישיר בפרשה ועדיין בחיים.


במכתב ששיגר שולץ אמש לנשיא ארה"ב ברק אובמה הוא כותב: "אני כותב על מנת להצטרף לרבים אחרים שפנו אליך בבקשה לשקול את העובדה שג'ונתן פולארד שילם מכיר עצום על הריגול שלו למען ישראל וקבעו כי יש לשחררו מהכלא"

 

התרשמתי כי האנשים המכירים באופן המדוייק ביותר את המידע המסווג שהעביר פולארד לישראל, ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי ויו"ר ועדת המודיעין של הסנאט לשעבר, דניס דקונסיני, תומכים בשחרורו"

 

בסיום מכתבו התייחס מזכיר המדינה לשעבר למכתבו של התובע הכללי לשעבר, מייקל מוקאסי, שפנה גם הוא לנשיא אובמה בבקשה לשחרורו של פולארד תוך דגש על ההבט המשפטי. מכתבו מגדיר שולץ את דבריו של מוקאסי כ"משכנעים במיוחד".

 

גורמים אמריקנים המקורבים למאבק למען שחרורו של פולארד העריכו היום כי בעקבות התיצבותו האמיצה של שולץ צפויים רפובליקנים חשובים נוספים להצטרף בקרוב גם הם לקריאה לשחרורו של הסוכן הישראלי.

 

כזכור, התובע הכללי לשעבר מייקל מוקאסי ציין לאחרונה בפנייתו לנשיא אובמה כי במשך 18 שנים בהן כיהן כשופט מחוזי הוא שלח למאסר עולם 4 אנשים בלבד – שניים מהם רוצחים ושניים טרוריסטים – "העבירה של פולארד", קבע מוקאסי, "אינה מתקרבת בחומרתה למעשיו של אף אחד מהם"

 

מכתבו של שולץ מצטרף לפנייה נוספת שקיבל הנשיא אובמה לאחרונה מכיוון אחר. פרופסור צ'ארלס אוגלטרי, מי שהיה המרצה של אובמה ושל רעייתו במהלך לימודיהם באוניברסיטה פנה גם הוא בבקשה לשחרורו של פולארד. מלבד היותו דמות מוערכת בקהילה המשפטית בארה"ב ידוע אוגלטרי גם בקשריו האישיים עם הנשיא אובמה הממשיך לראות בו חבר ויועץ נאמן עד היום. "כתבתי לנשיא אובמה בבקשה לחון את פולארד", סיפר לאחרונה פרופסור אוגלטרי, "אני מקווה שהנשיא ייענה למשאלתם של רבים התומכים בחנינה זו".

יחד נגשים את החלום של יהונתן!