המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

לראשונה: סגן נשיא למען פולארד! [לצפייה]

"אני כותב באליך בבקשה לקצוב את עונשו של ג'ונתן פולארד", כך פותח סגן הנשיא לשעבר, דן קוולי, את מכתבו לנשיא אובמה בבקשה לשחרורו של הסוכן הישראלי.

 

קוויל שיכהן כסגנו של ג'ורג' בוש האב, שלח את המכתב לנשיא האמריקני לפני כשבוע והמתין לאישור על הגעתו לידי הנשיא לפני שאיפשר את פרסומו. נכון לרגע זה, קוולי הינו גורם הממשל הבכיר ביותר שפנה באופן פובמי לאובמה בבקשה לשחרור פולארד.

 

מכתבו של קוויל מהווה פריצת דרך במהלך לשינוי הקו הרפובליקני בהתייחסות לפרשת פולארד. כזכור, קדמו לו מכתבים של התובע הכללי לשעבר מייקל מוקאסי ושל מזכיר המדינה לשעבר ג'ורג' שולץ. עד לאחרונה נחשבו הרפובליקנים כ"בלתי ניתנים לשכנוע" בייחס לפולארד בשל רגישותם הגבוהה לנושאי ביטחון, אך בשבוע שעבר הסתמנה התקדמות משמעותית נוספת בנושא כאשר המתמודד הרפובליקני המוביל לנשיאות, מייק האקבי, הצטרף לקריאה לשחרורו בעת ביקורו בארץ.

 

קוויל מוסיף וכותב כי "עונשו של פולארד הינו מוגזם ביותר בייחס לעבירה שביצע" ומסיים בבקשה להצטרף במכתב זה לפניותיהם של רבים אחרים שבקשו מהנשיא לקצוב את עונשו של פולארד.

 

זרם הפניות של בכירים הקוראים לשחרורו של פולארד אינו פוסק גם מן הצד הדמוקרטי, רק אתמול פורסמה פנייתו של היועץ המשפטי של הבית הלבן לשעבר שקבע כי "המנעות משחרורו של פולארד כעת היא עוול משווע".

 

גורמים אמריקנים העוסקים בפעילות למען שחרורו של פולארד העריכו הערב כי במצב הנוכחי תשובה שלילית לבקשות החנינה הרבות תתקבל כ"ויתור על הצדק מתוך שיקולים פוליטיים", דבר שכמובן עומד בסתירה מהותית לדמותו של הנשיא אובמה הנושא את דגלם של ערכי הצדק והשוויון בפני החוק, זאת בעיקר לנוכח ההתבטאויות החריפות בנוגע להמשך מאסרו של פולארד מצד גורמים משפטיים בכירים.

 

 

חומרים מקושרים
 מכתב של סגן הנשיא לשעבר דן קוולי לאובמה.
 ערוץ 2: לראשונה: סגן נשיא למען פולארד!

יחד נגשים את החלום של יהונתן!