המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

הסנאטור שאובמה אוהב מצטרף למאבק

קמפיין האמריקני לשחרור פולארד זוכה היום לחיזוק משמעותי נוסף. ארלן ספקטר, מי שכיהן במשך שנים כסנאטור של פילדלפיה ונחשב לאחד ממקורביו של הנשיא אובמה, הצטרף היום גם הוא לרשימה ההולכת וגדילה של בכירים אמריקנים הקוראים לשחרורו של הסוכן הישראלי הנמק בכלא כבר למעלה מ-25 שנה.

"בהתבסס על נסיוני כתובע המחוזי של פילדלפיה, יו"ר ועדת המשפט ויו"ר וועדת המודיעין של הסנאט אני סבור כי ג'ונתן פולארד ריצה יותר ממספיק."

על מנת לקבל מושג על מידת ההערכה שרוכש הנשיא אובמה כלפי ספקטר, די להאזין לדבריו החמים של אובמה אודותיו רק לפני מספר חודשים בכנס בפילדלפיה. לאחר שהרעיף עליו שבחים רבים במהלך הכנס חתם הנשיא אובמה את דבריו במילים "אני אוהב אתכם, ואני אוהב את ארלן ספקטר!" (ניתן להאזין לדבריו של אובמה בקישור המצורף)

"ריגול איננו תופעה נדירה"
 
ספקטר הוא אמנם איננו האישיות הראשונה המתגייסת למען שחרורו של פולארד, אך יש בדבריו חידוש חשוב המסייע לנפץ את אחד המיתוסים שמתנגדי השחרור עשו בהם שימוש רב בעבר. במשך השנים היו שניסו להצדיק את המשך ההתעללות בפולארד בכך ש"דווקא העובדה שמדובר במרגל למען מדינה ידידותית הופכת לפוגע יותר מבחינת האמריקנים". לכל אורך השנים התעלמו אלו שהאלו את הטענה הזו מן העובדה שארה"ב התייחסה בקלות רבה ביותר למרגלים שריגלו בתוכה למען מדינות ידידותיות אחרות (העונש הממוצע במקרים אלו היה 2-4 שנים בלבד). אך מעבר לכך, טענה זו התעלמה גם מן העובדה שארה"ב עצמה מרגלת אחר מדינות אחרות, כולל ישראל. ספקטר כתב כי "לצערנו, ריגול איננו תופעה נדירה, גם בין מדינות ידידות וחברות" ובכך הוא מספק תמיכה משמעותית לטוענים כי ישנה צביעות והתחסדות רבה בטענות ה"עלבון" כביכול של האמריקנים בנושא פולארד.

מכתבו של ספקטר מצטרף למכתביהם של מקורבים נוספים של אובמה שכבר פנו למען שחרורו של יהונתן. ביניהן גם קרוב משפחתו של אובמה, קאספר פאני. בנוסף ספקטר מצטרף גם לרשימה של משפטנים רמי דרג רבים הקובעים כי הדבר הנכון הוא לסיים את מאסרו של הסוכן הישראלי.

חומרים מקושרים

הסנאטור שאובמה אוהב מצטרף למאבק לשחרור פולארד [גל"צ]

יחד נגשים את החלום של יהונתן!