המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

מהפך: מקיין תומך בשחרור פולארד!

הקריאות לשחרורו של ג'ונתן פולארד מקבלות חיזוק מכיוון לא צפוי: הסנאטור ג'ון מקיין, שעמד בראש המפלגה הרפובליקנית בבחירות האחרונות בארה"ב, שוחח אמש עם רה"מ בנימין נתניהו ועידכן אותו על כוונתו לתמוך בשחרורו של הסוכן הישראלי.

 

מקיין התנגד בעבר לשחרורו של פולארד, אך בעקבות פנייתו הפומבית של נתניהו לנשיא אובאמה לפני כחודשיים, שבה קרא לשחרורו, שינה את דעתו. בשיחה עם מקיין הדגיש נתניהו כי ימשיך במאמצים להביא לשחרורו של פולארד, שנמצא כבר 25 שנים בכלא האמריקני.

 

בוועד למען שחרורו של פולארד אמרו אמש כי זוהי הקריאה המשמעותית ביותר עד כה בנושא. "מדובר במי שהיה אחד המתנגדים הגדולים לשחרורו של ג'ונתן, אם לא הגדול שבהם", ציינו, "מקיין אף פעל בכוח רב על מנת למנוע את שחרורו של ג'ונתן בתקופת קלינטון. בנוסף מדובר בדמות מוערכת מאוד מבחינה ביטחונית ובעלת תדמית קשוחה ביותר בנוגע לנושאים ביטחוניים, הן בשל תפקידיו בעבר והן בשל תפקידו בסנאט כיום".

 

עוד הוסיפו בוועד כי כעת אין שום ספק שהחלטתו של ראש הממשלה לקרוא פומבית לשחרורו של פולארד היתה צעד נכון ומשמעותי שסלל את הדרך לפעילות אמיתית למען שחרורו.

 

"אנו מבקשים לחזק את ראש הממשלה להיות שליח נאמן לעם בישראל ולשוחרי הצדק והמוסר בעולם כולו, ולהמשיך לפעול בכל העוצמה עד לשחרורו המיוחל של ג'ונתן", הדגישו. בנוסף, בוועד יוצאים בקריאה לציבור לעצור ביום שלישי הקרוב את שיגרת החיים בשעה 11 בבוקר ולהתפלל לשחרורו של פולארד.

 

קריאתו של מקיין מצטרפת לשורה ארוכה של גורמים אמריקניים בכירים שכבר הביעו את תמיכתם בשחרורו של פולארד, בהם שר החוץ לשעבר של ארה"ב הנרי קיסינג'ר, מזכיר המדינה האמריקני לשעבר ג'ורג' שולץ, סגן הנשיא לשעבר דן קוויל, התובע הכללי לשעבר מייקל מוקאסי, היועץ המשפטי לשעבר לבית הלבן ברנרד נוסבאום ועשרות אנשי קונגרס וסנאטורים נוספים.

 

בתוך כך, השבוע פורסם כי לראשונה זה שנים אישרו האמריקנים לשר ישראלי לבקר את פולארד בכלאו. שר התקשורת והרווחה משה כחלון ייפגש עימו ביום רביעי הבא. עם זאת, אשתו של פולארד, אסתר, חוששת כי המפגש לא ייצא לפועל בשל מצבו הבריאותי של בעלה.

יחד נגשים את החלום של יהונתן!