המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

רגע, אז הוא משתחרר או לא? / אגרת לפעילים ולתומכים

חברים יקרים,

 

בתקופה האחרונה אנו מקבלים פניות רבות של פעילים ותומכים במאבק למען שחרורו של יהונתן המבקשים להבין היכן בדיוק עומדים הדברים כעת. העובדה שסוף סוף (אם כי באיחור של 25 שנה) עמד סוף סוף ראש ממשל וקרא פומבית ורשמית לשחרורו של יהונתן, גרמה לרבים להתרגשות ולתקווה שאנו קרובים מאוד לסיומו של המאבק.

 

בתקופה האחרונה חלה התפתחות נוספת וחשובה לא פחות. אין מי שלא שמע על כך שישנם בכירים אמריקנים התומכים בשחרורו של יהונתן, אך רבים אינם מודעים לכמות ולאיכות הפניות. בין הפונים עד כה ישנם אישים יודעים ביותר בארה"ב שכיהנו בתפקידים בכירים ביותר: סגן נשיא, שר חוץ, ראש הסי.אי.אי, יו"ר ועדת מודיעין של הסנאט, יועץ משפטי של הבית הלבן, תובע כללי ועוד ועוד. בנוסף, למעלה מ-500 מנהיגים יהודים ושאינם יהודים חתמו על מכתב משותף הקורא לנשיא אובמה לקצוב את עונשו של יהונתן ולשחררו לאלתר.

 

אז למה בעצם זה עדיין לא קורה?

 

עד כאן הבשורות הטובות. הבעייה הגדולה היא שלמרות שמבחינה מהותית יש בידינו כעת גם את התמיכה הרחבה הנדרשת וגם את הטיעונים המוכחים שליהונתן נעשה עוול, עדיין לא הצלחנו להביא למצב שבו הנושא איננו "ניתן לקבורה". נכון לעכשיו יש עדיין אפשרות פשוט להתעלם ולעבור לסדר היום וכך למשוך את הזמן עד שכבר יהיה מאוחר מדי. – תפקידנו הוא למנוע מזה לקרות!

 

זירה אחת של פעילות היא זו המתקיימת בארה"ב. לנו כישראלים באופן טבעי יש הרבה פחות יכולת לסייע ישירות בזירה זו, אם כי אנו חייבים לציין שלא פעם אנו מגלים אזרחים ישראלים שיש להם קשרים מצויינים עם בעלי השפעה בארה"ב. בנוסף, לרבים מאתנו יש קרובים או מכרים בארה"ב וכמובן שיש חשיבות לרתום גם אותם למאבק.

 

אך הזירה שעליה אנו כישראלים אחראים באופן מרכזי היא כמובן הזירה הישראלית. היו שחשבו שמרגע שראש הממשלה התייצב על דוכן הכנסת והקריא את המכתב הקורא לאובמה לשחרר את פולארד הסתיים המאבק כאן בארץ, גם אנחנו חשבנו כך במשך תקופה מסויימת – אך טעינו.

 

המאבק בארץ לא הסתיים משום שגם אם יש רצון טוב בלשכת ראש הממשלה, הרי שעדיין יש צורך בלחץ ציבורי רחב כדי למנוע מהנושא לשקוע מתחת לשלל הנושאים האחרים שזוכים לגיבוי תקשורתי חזק המשפיע על סדר היום של ראש הממשלה. מעבר לכך ישנם גורמים אחרים בממשלה ומחוצה לה שיכולים לסייע רבות אך נמנעים נכון לעכשיו מלעשות זאת.

 

ניתן דוגמא פשוטה וקריטית ביותר: כמעט בכל שבוע מגיעים לארץ אנשי קונגרס וסנאט, בכירים אמריקנים וכמובן מתמודדים פונטיצאלים לנשיאות שמבחינתם ביקור בארץ הוא בגדר חובה ושקולם נחשב למעניין ומשמעותי יותר ויותר ככל שמערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2012 מתקרבת. לצערנו נכון לרגע זה לא נעשה דבר על מנת לוודא שכל הגורמים הללו לכל הפחות יתודרכו במידע העדכני בנושא – דבר שללא ספק היה גורם לרבים מהם להירתם באופן משמעותי, או לכל הפחות להמנע מלהביע כל התנגדות לשחרורו של יהונתן. – כאמור, הצעד הפשוט והמתבקש כל כך אינו מתבצע עד לרגע זה ומכאן ניתן רק להסיק בקלות האם הנושא מועלה על ידי בכירים ישראלים בפגישותיהם בארה"ב עם בכירים אמריקנים.

 

אז מה עושים עכשיו?

 

קודם כל, כדאי להתפלל… מצבו הרפואי של יהונתן רק מחמיר ומעבר לכל הפעולות שכולנו משתדלים לעשות צריך הרבה עזרה מאלוקים שרק ישמור לנו עליו ושיוציא אותו משם בחיים.

 

מעבר לכך כמובן שכל אחד מוזמן ומתבקש לפנות לשרי הממשלה ולא לתת לנושא לרדת מסדר היום שלהם, אך מכיוון שמנסיון ישנם מעטים שמצליחים לעמוד במטלה מהסוג הזה באופן קבוע אנו מבקשים מכל הציבור לסייע באופן פשוט הרבה יותר:

 

לפני מספר חודשים העלנו את דף הפייסבוק "פולארד – גם לי אכפת!" הכולל נכון להיות למעלה מ-15 אלף חברים המקבלים עדכונים שוטפים על הפעילות למען שחרורו של יהונתן. אך לא פחות חשוב מכך, עצם ההצטרפות של ציבור גדול דרך הפייסבוק מאפשרת לנו להציג למקבלי ההחלטות ולאנשי התקשורת גב ציבורי רחב שנושא שחרורו של יהונתן פולארד חשוב לו. על מנת להגיע למאסה קריטית ובעלת השפעה אנו צריכים להגיע למאה אלף חברים בהקדם האפשרי. נכון, זה בפירוש לא דבר שעומד בפני עצמו, אבל זה בהחלט משהו שנותן גב לפעילות שאנו מנסים לקדם באופן ישיר מול בעלי ההשפעה.

 

לפיכך, אנו מבקשים מכם קודם כל לוודא שאתם עצמכם כבר חברים בדף שכתובתו: www.facebook.com/FreePollardnow על מנת להצטרף יש ללחוץ על כפתור ה"אהבתי" (או "לייק" באנגלית)

 

לאחר מכן אנא השתמשו בכפתור ה"שיתוף" על מנת להפיץ את הדף ו..כן! פנו גם לחבריכם וקרובי משפחתכם באופן אישי ובקשו גם מהם להתחבר – להם זה ייקח שנייה, אבל זה יכול לעזור להפסיק סיוט של 25 שנה. כמובן שאנו נעדכן את חברינו בפייסבוק גם בפעולות פשוטות שיסייעו לכולנו יחד להפעיל את הלחץ הנדרש על מקבלי ההחלטות.

 

דבר נוסף שכל אחד מכם יכול לסייע בו הוא תרומה לועד להשבת יהונתן פולארד הביתה.

 

ניתן לתרום לוועד להשבת יהונתן פולארד הביתה גם בדרכים הבאות:
1. תרומה טלפונית בכרטיס אשראי:  072-2156215

 

2. לשלוח צ'ק לפקודת "ערבות" לועד להשבת יהונתן פולארד הביתה, רח' אברבנאל 32 ,ירושלים, מיקוד 92477.

 

3. להפקיד כסף או צ'ק בבנק הדואר הקרוב מספר חשבון: 3152741 ע"ש "עמותת ערבות"

 

לפרטים נוספים ולבירורים בנוגע לתרומות ניתן לפנות אלינו בדוא"ל freepollard@gmail.com

יחד נגשים את החלום של יהונתן!