המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

פרס: בקשתי מאובמה – שחרר את פולארד!

נשיא המדינה, שמעון פרס, אומר הערב (ג') כי ביקש מנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לחון את ג'ונתן פולארד, המוחזק בארצות הברית מאז שנת 1985 בגין ריגול לטובת ישראל.

 

השניים נועדו הערב במשך יותר מ-40 דקות בחדר הסגלגל בבית הלבן, ולאחר מכן קיימו ארוחת צהריים משותפת עם יועציהם הבכירים. מחר צפוי להיוועד פרס עם יושב-ראש בית הנבחרים האמריקני, ג'ון ביינר.

 

לפני כחודשיים, גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיגר פנייה פומבית בעניין פולארד לבית הלבן. לאחר שנשלח, נתניהו הקריא מהמכתב: "כבוד הנשיא, בשם העם בישראל אני מבקש ממך לחון את ג'ונתן פולארד. ישראל פעלה באופן שגוי ובלתי מקובל, גם פולארד וגם ממשלת ישראל הביעו חרטה על פעולות אלה".

 

הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין קרא בחודש שעבר לשיחרור ג'ונתן פולארד מהכלא האמריקני. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם מקיין, שהתמודד לנשיאות ארצות-הברית מול הנשיא אובמה, ואמר כי ימשיך במאמצים להשיבו לישראל.

באמירה זו מצטרף מקיין לשורה ארוכה של בכירים אמריקנים שקראו לנשיא אובמה לחון את פולארד, המרצה מאסר עולם בגין ריגול. מוקדם יותר הצהיר מזכיר המדינה והיועץ לביטחון לאומי לשעבר, דוקטור הנרי קיסינג'ר, כי "חנינת פולארד משמעה עשיית צדק".

 

יחד נגשים את החלום של יהונתן!