המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

רוב מכריע בציבור: אם אובמה לא משחרר – זה עוול

אם ראש הממשלה אכן מתכוון לפעול לקידום שחרור פולארד במסגרת פגישותיו בארה"ב, הוא לא היה יכול לצפות לגיבוי חזק מזה: מסקר שבוצע השבוע ע"י מכון סמית עולה כי הצטרפותם של בכירים אמריקנים רבים לביקורת על המשך מאסרו של פולארד הביאה את רובו המוחלט של הציבור הישראלי לקבוע כי המנעות של הנשיא אובמה משחרורו של פולארד כעת תהווה עוול.

כזכור בתקופה האחרונה פנו בכירים אמריקנים רבים לנשיא אובמה בבקשה לשחרורו של פולארד וקבעו כי עונשו חסר פרופורציה ביחס לכל מקרה דומה אחר בהסטוריה של ארה"ב. רבים מהם ציינו כי ההחמרה בעונשו של פולארד נבעה מהערכות והאשמות שהטילו עליו את האחריות לנזקים חמורים אשר כיום ידוע בוודאות כי לא היה לפולארד שום קשר לגרימתם. במילים אחרות, אומרים הבכירים: "פולארד נמצא כיום בכלא בשל אשמות שווא."

בין הבכירים שפנו לאחרונה לנשיא אובמה בבקשה לשחרור פולארד ניתן למצוא את מזכירי המדינה לשעבר שולץ וקיסינג'ר, הסנאטור ג'ון מקיין (שבעבר פעל נגד השחרור), ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי, התובע הכללי לשעבר מייקל מוקאסי ועוד רבים נוספים.

במסגרת הסקר נשאלו הנסקרים האם הם מסכימים עם הקביעה שעונשו של פולארד הינו חסר פרופורציה וכי המנעות משחרורו לאחר 26 שנה מהווה עוול.

רוב הציבור הסכימו לקביעה – 85%, כאשר 63% "מאוד מסכימים" ו – 22% – "די מסכימים". רק 6% לא הסכימו.

במענה לשאלה האם לאור הפניות מגורמים ישראלים ואמריקנים על הנשיא אובמה לשחרר את פולארד השיבו 90% מהנשאלים בחיוב ורק 1% מהנשאלים בשלילה.

בקרב הפועלים בארה"ב ובישראל למען שחרורו של יהונתן שוררת תקווה כי התמיכה הגורפת שבה זוכה הקריאה לשחרורו תביא את הנשיא אובמה לעשות "צעד של חמלה ואנושיות" ולהביא אל סיומה את הטרגדיה הנמשכת מזה קרוב ל-26 שנה. 

לקראת צאת ראש הממשלה לוושינגטון יפיץ היום הועד למען פולארד סרטון חדש ובו מופיעים בכירים אמריקנים הקוראים לשחרור פולארד. הסרטון מסתיים בקריאה ישירה לנשיא אובמה: "כבוד הנשיא אובמה, זה הזמן לצדק, זה הזמן לחמלה ולהגינות, שחרר את יהונתן פולארד עכשיו!"

התגייסות אמריקנית וישראלית

בתקופה האחרונה חל שינוי משמעותי בייחס כלפי המאבק לשחרור פולארד הן בזירה האמריקנית והן בזירה הישראלית כאשר בכירים אמריקנים יודעים בעבר ובהווה הצטרפו לקריאה לשחרורו של יהונתן פולארד וחלקם אף מתחו ביקורת קשה על המשך מאסרו.

במקביל להתפתחויות בזירה האמריקנית ניתן להצביע על מגמה ברורה ביותר בקרב הציבור הישראלי. אם בעבר ניתן היה לנסות לשייך את המאבק לשחרור פולארד למגזר ה"ימני" הרי שלאחרונה חברו למאבק ארגונים א-פוליטיים רבים ואף גורמי שמאל מובהקים כמו "נוער מרצ" שכבר הספיקו לקיים לאחרונה הפגנה משלהם תחת הכותרת "גם לפולארד יש זכויות אדם". ניתן לציין בהקשר זה גם את ההצגה "משפט פולארד" שעולה בימים אלה על במת תיאטרון הקאמרי וזוכה לביקורות נלהבות.

 

חומרים מקושרים
 בכירי ארה"ב קוראים: לשחרר את פולארד!

יחד נגשים את החלום של יהונתן!