המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

אביו של פולארד נפטר: "שחררו אותו להלוויה!"

התקווה לראות את אביו בחיים נגוזה, וכעת נותר לקוות שיגיע להלוויה: אביו של המרגל ג'ונתן פולארד לא זכה לראות את בנו, ונפטר אמש (שבת) בגיל 95. כעת דורשת משפחתו של פולארד מנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לאפשר לו להגיע להלוויה. פולארד כלוא כבר 26 שנים בארצות הברית.

 

בסוף השבוע שעבר פנו בני משפחת פולארד לאובמה והתחננו לאפשר לו להגיע להיפרד מאביו הגוסס, אך פניותיהם נותרו ללא מענה. פולארד האב הלך לעולמו בסוף השבוע בבית חולים באינדיאנה. רעייתו של ג'ונתן, אסתר פולארד, סיפרה בשבת שעברה ל-ynet כי ההרעה במצבו של האב הייתה בלתי צפויה, מכיוון שהיה בקו הבריאות עד לאחרונה.

 

"אני בהלם. לרגע לא יכולתי לתאר לעצמי מצב שמוריס יילך לעולמו מבלי לראות את יונתן על ערש דווי. כל חייו מוריס לחם למען שחרורו של יונתן וחלם שיזכה לכך", אמרה אסתר פולארד בדמעות. "אני מתחננת בפני הנשיא אובמה: תן לו לפחות לצאת ללווייה. זו בקשה הומנית מעומק הלב וזה המעט שמוריס היה מבקש".

 

עדי גינצבורג, מהוועד לשחרור יונתן פולארד, סיפר ל-ynet כי המשפחה לא יודעת אם המרגל הכלוא כבר קיבל את הבשורה על מות אביו, משום שהוא שומר שבת. עוד ציין כי ביומיים הקרובים ייעשו מאמצים רבים על מנת לפנות לנשיא האמריקני ותועבר בקשה רשמית כדי לנסות ולאפשר את השתתפותו בהלוויה.

 

אביו של יהונתן פולארד נפטר בלי שניתן לו לבקרו! המשפחה מתחננת: תנו ליהונתן לפחות להשתתף בלוויה! הצטרפו ושתפו עכשיו כדי לתת גיבוי לדרישה ההמואנית הזו. לא ייתכן שניתן לזה לא לקרות!

 

לאסתר נודע על מותו של מוריס פולארד בעת שהמתינה לטיסה בנמל התעופה בן-גוריון. היא הייתה בדרכה לבקרו בבית חולים באינדיאנה. עתה, היא צפויה לעלות על המטוס כדי להגיע להלוויה שתיערך ביום שני. מקורביה של הרעייה, השוהים עמה כרגע, סיפרו כי היא בוכה ומתקשה לדבר.

 

"זו בקשה טראגית, זה כל מה שנשאר לנו לבקש", הוסיף גינצבורג. "לקחו מיונתן את היכולת להביא ילדים לעולם, לא נתנו לו להיפרד מאמו לפני ואחרי מותה, ולא נתנו לו להיפרד גם מאביו. מדובר בהחלטה הומנית ואנושית שנשיא ארה"ב צריך לקבל, מה עוד אפשר לקחת מבן אדם?". לדברי גינצבורג, אביו של פולארד התייסר מאז מאסר בנו והדבר השפיע על בריאותו: "הוא סיפר שהוא כבר 26 שנה לא ישן בלילה בגלל העוול שנעשה לבן שלו".

 

"ביקש שינשק את אמו כשיגיע לגן עדן"

 

בסוף השבוע שעבר העידה אסתר פולארד על שיחת הטלפון האחרונה בין בעלה לאביו: "הוא בכה כל כך הרבה, שפשוט קשה לעכל ועכשיו גם אני בוכה. הוא סיפר כי אביו מוריס גוסס והם לא יודעים אם הוא ישרוד את היום". בשיחת טלפון בין האב לבנו, מוריס לא יכול היה לדבר ואחיו של ג'ונתן, הארווי, החזיק עבורו את השפופרת.

 

"קולו של יונתן נשבר כשהוא אמר לאביו עד כמה הוא מצטער שהתקוות והחלומות להיות ביחד בחופש לא התגשמו וביקש ממנו בקול חנוק לנשק את אמו כשיגיע לגן עדן ולספר לו שהוא אוהב אותה ומתגעגע אליה", סיפרה אסתר.

 

במסגרת הניסיונות לאפשר לפולארד לראות את אביו בפעם האחרונה, פנו בני המשפחה לנשיא שמעון פרס וקראו לו להתערב ולפנות לבית הלבן. זאת, לאחר שבלשכת ראש הממשלה כבר הבטיחו לפעול למען אישור בקשתם.

 

[Ynet]

יחד נגשים את החלום של יהונתן!