המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

מאות קראו לחברי הקונגרס: הצילו את פולארד!

העם רוצה את יהונתן. בהתראה קצרה ביותר הגיעו היום מאות מפגינים לבית הנשיא בירושלים וקראו לחברי הקונגרס שהגיעו לשם לפעול מייד לשחרורו של יהונתן.

 

25 חברי הקונגרס שהגיעו היום לבית הנשיא, חתמו בכך את הגעתן של 3 משלחות הכוללות בסה"כ 81 חברי קונגרס. מול הגעתה של כל אחת מהמשלחות קיימנו הפגנה, אך הפעם ההתגייסות הייתה מעל ומעבר.

 

המפגינים שהחלו לזרום למקום המתינו עד להגעת חברי הקונגרס וקראו לעברם באנגלית: "שחררו את פולארד – הצילו את חייו" ו"אם אתם חברים – שחררו את פולארד!". חברי הקונגרס התבוננו בהפגנה במהלך סידורי הכניסה לבית הנשיא וחלקם אף נופפו בידיהם לעבר המפגינים.

 

אסתר פולארד, אשתו של יהונתן, הודתה למפגינים הרבים שהגיעו ואמרה להם שבמעשיהם הם מחזקים את יהונתן ונותנים לו כח לשרוד. היא הוסיפה וספרה על ההחמרה במצבו הרופואי של יהונתן שלאחרונה גם נותח ואושפז במצב של סכנת חיים. גם לאחר שהתאושש מעט מהניתוח מתברר שמצבו של יהונתן מוסיף להיות קשה. "בפעם האחרונה שביקרתי את יהונתן הוא היה במצב כה קשה שהוא נאלץ לסיים את הפגישה מוקדם. במשך 26 שנה מעולם לא קרה מקרה שבו הוא נאלץ להפסיק פגישה עמי. אני חוששת מאוד לחייו", ספרה אסתר.

 

פעילים בועד למען פולארד הצליחו להפגש בימים האחרונים עם רבים מבין חברי הקונגרס הדמוקרטים והרפובליקנים שהגיעו לארץ. אלינורה שפרין, אחת הפעילות בועד מספרת על תגובות חיוביות מאוד מחברי הקונגרס "האמת שאפילו אנחנו נדהמנו. לא היה זכר לתגובה שלילית או לנסיון לטעון שיהונתן צריך להמשיך להנמק בכלא. כולם ללא יוצא מן הכלל הסכימו שהמאסר חוסר פרופורציה וחייב להפסק. התחושה שקיבלנו היא חד משמעית: עם חברי הקונגרס הללו יישמעו כאן בארץ כמה הנושא חשוב לציבור בישראל – ההתגייסות שלהם להפסקת העוול הזה תהיה גורפת."

 

רוצים להיות בטוחים שתקבלו את העדכון על ההפגנה הבאה? שלחו מייל לדוא"ל freepollard@gmail.com ובקשו להירשם לרשימת התפוצה.

 

 

 

 

 

 

צילום: הלל מאיר

יחד נגשים את החלום של יהונתן!