המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

מנהיגי יהדות ארה"ב ייזמו פגישה עם פולארד

ראשי כמה מהארגונים היהודים הגדולים בארצות הברית מתכוננים לבקר בקרוב אצל  ג'ונתן פולארד, המרצה בכלא באטלר בצפון קרולינה עונש מאסר עולם.
זו תהיה הפעם הראשונה שנציגות בכירה של יהדות ארצות הברית תבקר אצל פולארד.
מדובר בקבוצה של מנהיגים יהודים שנפגשה לפני כחודש עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לשיחה על אפשרות שחרורו של פולארד, לאחר שזה הצהיר במפגש אחר עם מנהיגות יהודית בארצות הברית כי הוא מתנגד לשחרורו של פולארד ואמר כי "פולארד ישוחרר על גופתי".

 

דבריו של ביידן שנועדו כנראה להסיט את הביקורת מהנשיא אובמה גרמו לאפקט הפוך לחלוטין. הלחץ שהפעילו מניגי הארגונים היהודיים גרם לכך שסגן הנשיא הסכים להפגש ולדון אתם באריכות בטענות הקשות על העוול שנעשה לפולארד, שמרצה בימים אלה את השנה ה-27 בכלא על עבירה שהעונש הממוצע עליה הוא 2-4 שנים בלבד.

 

בחודשים האחרונים חלה עלייה ברמת הפעילות של מנהיגי יהדות ארה"ב לשחרורו של הסוכן הישראלי אולם נראה שהפעם מדובר בהתגייסות של ממש בקהילה היהודית המאורגנת בארצות הברית למען שחרורו, אחרי שנים רבות של התעלמות.

 

המשלחת שנמצאת בכעת בשלבי התארגנות אמורה להיפגש עם פולארד בתחילת חודש ינואר הקרוב. מטרתו הרשמית של הביקור היא לעדכן את פולארד על הפגישה עם סגן הנשיא ביידן ועל כלל המאמצים למען שחרורו ולחזק את רוחו לאחר שבתקופה האחרונה מצבו הרפואי החמיר מאוד.

 

מספר המשתתפים בביקור צפוי להיות גדול

 

גורמים בוועד למען פולארד אומרים כי משמעות הביקור המתוכנן הינה הרבה מעבר להגדרתו הרשמית, משום שיש בכך מסר ברור מהקהילה היהודית לנשיא אובמה, לפיו גם מי שבעבר נמנעו מלעסוק בנושא חשים כעת שמדובר בעוול שאי אפשר עוד לשתוק מולו.

 

רוב חברי המשלחת שנפגשה עם סגן הנשיא כבר אישרו את כוונתם להצטרף לביקור אצל פולארד. אולם ההערכה היא שמספר המשתתפים צפוי להיות גדול עוד יותר, דבר שאף יצריך אישור מיוחד מרשות בתי הסוהר של ארה"ב.

 

החשש הגדול שמעיב על התוכנית הוא שמצבו הרפואי הרעוע של פולארד עלול לשבש שוב את התוכניות. בתקופה האחרונה היו לא מעט מקרים בהם ביקורים שתוכננו בוטלו, חלקם אף ברגע האחרון כתוצאה מהחמרה במצבו הרפואי. רק בחודשים האחרונים הוצא פולארד 4 פעמים לאשפוז מחוץ לחומות הכלא כאשר בחלק מהמקרים הוא אף נזקק לניתוח חירום במצב שהוגדר ע"י הרופאים כ"סכנת חיים מיידית".

 

לדברי המנהיגים היהודים, מצבו הרפואי הקשה של פולארד מוסיף מימד הומניטארי דחוף
ביותר לשיקולי הצדק וחוסר הפרופורציה המחייבים את השחרור. לדברי המנהיגים היהודים הם ממשיכים לפעול בנושא ללא לאות.

 

הרב ספרסטיין, אחד מראשי היהדות הרפורמית ומי שנחשב למקורב מאוד לנשיא אובמה הצהיר בראיונות לטלווזיה הישראלית והאמריקנית שהדרישה לשחרורו של פולארד עלתה גם בשיחתו של נשיא התנועה הרפורמית, הרב אריק יופה עם הנשיא אובמה שהגיע לנאום בוועידה הרפורמית בוושינגטון, וכי קיים קונצנזוס חזק וחד משמעי בקהילה היהודית סביב הדרישה לשחרורו.

 

בתוך כך דיווחה  סוכנות הידיעות היהודית "ג'י-טי-אימיט" כי המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, נפגש עם  מנהיגים יהודים ואמר להם כי הוא פתוח לבדוק את נושא שחרור פולארד. דבריו החיוביים מצטרפים לדברי המועמד המתחרה, ניוט גינגריץ' שכבר הצהיר לאחרונה כי הוא נוטה לתמוך בשחרור.

 

המשלחת מתארגנת ביוזמת הרב פסח לרנר, יו"ר ארגון ישראל הצעיר שפועל כבר שנים למען שחרור פולארד. 

 

 

הכתבה בNRG

יחד נגשים את החלום של יהונתן!