המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

גלעד שליט למען פולארד: קרא לפרס לפעול

בוועידת איפא"ק בחודש שעבר הכריז אובמה כי בכוונתו להעניק לנשיא פרס את העיטור הגבוה ביותר של ארה"ב – "מדליית החירות הנשיאותית", אשר מסמלת את ערכי הצדק, השוויון וזכויות האדם. מאז, חתמו כמעט 30 אלף אזרחים, אנשי רוח ואמנים על עצומה הקוראת לפרס לנצל את המעמד לקידום שחרורו של פולארד.
 
פרס, שנפגש עם אובמה בוושינגטון בחודש שעבר, סיפר לרעייתו של פולארד, אסתר, כי ביקש מהנשיא האמריקני לשחרר את בעלה. "פניתי לאובמה בעניין בעלך, מקווה שישוחרר", אמר לה הנשיא אחרי הפגישה.

בין החותמים על העצומה, שעלתה לרשת בסוף השבוע שעבר, ניתן למצוא את שר המשפטים לשעבר פרופ' אמנון רובינשטיין, השחקן רמי ברוך שמגלם את פולארד בהצגה, האב השכול חיים אברהם וכן ארגונים כמו אגודת האקדמאים למדעי הרוח ונוער מרצ. אתמול הצטרפו אליהם גלעד שליט והוריו נועם ואביבה.
 
"כשפניתי אל גלעד עם העצומה, הוא אמר שהוא בהחלט רוצה להצטרף, שהוא מבין את העניין ופולארד צריך להשתחרר", אמר נועם שליט ל-ynet. "הוא הצטרף ברצון רב, אין כמו גלעד שמבין את מצבו של פולארד ומאחל לו שישתחרר בקרוב, כמו שכל עם ישראל רוצה".
 
מקום של רחמים וחמלה


"כאזרחי המדינה אנו מבקשים לברכך על ההחלטה להעניק לך את מדליית החירות ועל קביעתך כי מדליה זו מוקדשת לנו, אזרחי ישראל", נכתב בעצומה, "עם זאת, אנו חשים כי לא נוכל להשלים עם קבלתה בה בעת שארצות-הברית עדיין מחזיקה את יהונתן פולארד בכלא, כאשר גם בכירים אמריקנים כבר מודים שהמשך המאסר מנוגד למוסר ולצדק".
 
בסיום העצומה פונים החותמים לנשיא ומבקשים ממנו לנצל את "מעמדך הדיפלומטי חסר התקדים כדי לפעול מיידית לשחרורו של יונתן, טרם קבלת המדליה. רק כך ניתן יהיה למנוע מצב שבו קבלת מדליית החירות תהיה בבחינת לעג לרש כלפי יונתן וכלפי מדינתנו".

בין רוחמה רז לבין משפחת שליט נוצר קשר חם לאחר שהזמרת הביעה הסכמה לשחרור המחבל עבד אל-האדי גנאיים, שאחראי לפיגוע בקו 405 ביולי 1989 שבו נרצחה אחותה, במסגרת עסקה לשחרור החייל החטוף. 
 
בשיחה עם ynet היא סיפרה כיצד רתמה את בני המשפחה לעצומה למען פולארד. "התקשרתי אל נועם, דיברתי איתו ובהמשך שלחתי לו את המכתב", שחזרה, "הוא מאוד התעניין ואמר שברור שהוא מוכן להצטרף. הוא אמר שידבר עם גלעד ושהוא מעריך שגם הוא בוודאי יסכים". רז הוסיפה: "נועם סיפר לי שבכוונתו של גלעד, ברגע שייצא לו להתראיין, לקרוא לשחרר את ג'ונתן פולארד. זה מאוד מאוד ריגש אותי".

הזמרת הביעה תקווה שמעמדו הבינלאומי של פרס יצליח לסייע לו להביא לסיום פרשת פולארד. לדבריה, "זה מקרה כל כך מצער וצריך לגלות חמלה. לשמעון פרס יש הערכה מאוד גדולה בעולם, והוא ידוע בקירוב הלבבות שלו. יכול מאוד להיות שזה הזמן, זה הזמן לחופש, לשחרור, מהמקום של רחמים וחמלה. גם מי שחושב שמגיע או לא, זה אדם שנשלח על ידי מדינת ישראל, שריצה את עונשו. לשמחתנו הפסח הזה לא נתפלל לשחרורו של גלעד, וזה הזמן להביא אדם יקר נוסף הביתה".

בתוך כך, חברי השדולה למען פולארד, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) וח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) קיימו היום סדר פסח מול בית הממשלה סביב שולחן ערוך וכיסא ריק המסמל את חסרונו של פולארד. ח"כ אריאל אמר: "ערב ליל הסדר, אחרי 9,631 ימים במחשכים, אנו קוראים לבית ישראל להשאיר כיסא אחד ריק סביב שולחן הסדר לציון היעדרו של אחינו, יהונתן פולארד. אנו פונים לראש הממשלה לפעול בחג החירות למען חירותו של פולארד, ולבקש מנשיא ארה"ב לחון אותו לאלתר".
 
"לאובמה יש את כל הגיבוי הדרוש"


בתקופה האחרונה קראו בכירים אמריקנים רבים לשעבר לשחרורו של פולארד, ביניהם מזכירי המדינה הנרי קיסינג'ר וג'ורג' שולץ, ראש ה-CIA ג'יימס וולסי, ועוד בכירים שנחשפו לכל החומר החסוי בפרשה.
 
גורמים הפעילים למען שחרורו של פולארד בארה"ב אמרו כי "כעת יש לנשיא אובמה את כל הגיבוי הדרוש כדי לעשות צדק" והביעו תקווה שהנשיא פרס יפעל כבר בימים הקרובים.
 
בוועד למען פולארד בירכו על התגייסותו של גלעד וחתימתו על המכתב לנשיא המדינה. "אנו מודים לגלעד על הצטרפותו", אמרו שם, "מי כמוהו יכול להבין מהו חלון הזדמנויות קריטי. אין ספק שהנשיא פרס הוא האדם הנכון לסיים את הטרגדיה והעוול. אם הנשיא ישים על העניין כבר כעת את כל כובד משקלו ניתן יהיה להציל את חייו של ג'ונתן"..

יחד נגשים את החלום של יהונתן!