המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

פולארד אושפז בבית חולים: "תתפללו בשבילו"

פסח עצוב למרגל הישראלי: ג'ונתן פולארד פונה אתמול (יום ו') מבית הסוהר בצפון קרוליינה לבית חולים, בעקבות הידרדרות במצבו הבריאותי. את ליל הסדר ה-26 שלו כאדם כלוא הוא העביר ככל הנראה באשפוז.

 

לפי שעה לא ברור עד כמה חמור מצבו של פולארד, שסבל מבעיות בריאותיות כבר תקופה ארוכה. אשתו, אסתר פולארד, ביקשה "שכל בית ובית כנסת בישראל ובעולם יתפללו לשלומו". ל-ynet נודע כי פולארד התלונן בימים האחרונים על כאבים חזקים במיוחד.

 

בוועד למען פולארד העריכו כי מדובר בהידרדרות משמעותית במצבו. הפעילים הסבירו כי למרות שמצבו של פולארד לא פשוט לאורך תקופה ארוכה, הפעם האחרונה שהוא פונה לבית החולים הייתה באוגוסט, כאשר היה זקוק לניתוח בהול בכליות.

 

בעקבות האשפוז, הרב הראשי יונה מצגר קרא ליהודים בארץ ובעולם להתפלל לשלומו של פולארד. הרב הראשי הודיע אתמול כי בשל הזמן הקצר שנותר לכניסת החג הוא מבקש מכל מתפלל שיוודא כי הרבנים והגבאים בבית הכנסת יוסיפו פרק תהילים לשלומו של יהונתן בן מלכה אחרי תפילת ערבית.

 

אשתו סיפרה: "הוא נגמר לי מול העיניים"


גם הנשיא שמעון פרס שעודכן אתמול בדבר אשפוזו של פולארד, אמר שהוא מצטרף לקריאות הרב הראשי, ומבקש מעם ישראל להתפלל לרפואתו של הישראלי הכלוא. הנשיא הוסיף כי הוא בעצמו מתכוון להסב לשולחן הסדר עם בניו ולשאת תפילה לשלומו של פולארד.

 

לאחר הניתוח שעבר פולארד באוגוסט שעבר, סיפרה אשתו על מצבו בשיחת טלפון עם פעילים למען שחרורו. "לאחרונה ג'ונתן נעשה חלש מדי אפילו בשביל לשבת בביקור בן שעה. אני מרגישה שהוא פשוט נגמר לי מול העיניים", אמרה בבכי. "הוא אפילו לא מספיק חזק כדי להגיע לטלפון ולנצל את הדקות המעטות שיש לו לקשר עם העולם שבחוץ. יש לו סיבוכים נוראיים בכליות שגורמים לו כאבי תופת, והוא מאבד לעתים את ההכרה".

 

שלשום פורסם לראשונה ב-ynet כי גלעד שליט הצטרף לעצומה הקוראת לנשיא פרס לנצל את מעמדו הבינלאומי ולפעול לשחרורו המיידי של פולארד לפני שהוא מקבל את "מדליית החירות" – העיטור הגבוה ביותר של ארה"ב – מהנשיא האמריקני ברק אובמה.

 

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4213384,00.html

 

יחד נגשים את החלום של יהונתן!