המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

פרס ביקש מאובמה: חנינה הומניטרית לפולארד

נשיא המדינה שלח לעמיתו האמריקני אגרת והפציר בו לתת חנינה ליהונתן פולארד,הכלוא  כבר כמעט 27 שנים, לנוכח ההידרדרות במצבו הבריאותי ואשפוזו בבית חולים. אסתר פולארד הודתה לנשיא פרס ופנתה לאובמה: "אל תיתן לו לסיים את חייו בכלא"

אחרי אשפוזו של ג'ונתן פולארד בבית חולים, נשיא המדינה התערב באופן רשמי למען יהונתן פולארד הכלוא בארצות הברית כבר כמעט 27 שנים: באגרת ששלח  לנשיא האמריקני ברק אובמה, ביקש ממנו שמעון פרס לשקול בחיוב לתת לפולארד חנינה על רקע הומניטרי.
 

פרס הודה לאובמה על יחסו החיובי ועל הידידות הרבה שממשלו מפגין כלפי מדינת ישראל, והדגיש בפניו את הדאגה הרבה שהעם בישראל ובני משפחתו של פולארד חשים לנוכח ההידרדרות במצבו הבריאותי. בערב ליל הסדר אושפז פולארד בבית חולים לאחר שהתלונן על כאבים עזים.

 

הנשיא הודה לאובמה על כך שערך סדר פסח עם יועציו היהודיים ואמר כי מדובר בצעד שמעיד על שותפות גורל של הנשיא האמריקני עם העם היהודי ועם העם בישראל, וכן על שותפות ערכים בין שתי המדינות.

 

אסתר פולארד, שנפגשה אתמול עם הנשיא, אמרה כי הוא מודה לפרס "שפעל היום למען הצלת חיים". לדבריה, בעלה עדיין מאושפז ונמצא בסכנת חיים. "אני רוצה לפנות מכאן לכבוד הנשיא אובמה, אנא תן ליונתן לשקם את מה שנשאר מחיינו, אל תיתן לו לסיים את חייו בכלא", אמרה.

 

אתמול הבטיח פרס לאסתר פולארד כי בכוונתו "לפעול במהירות" עבור בעלה. פרס אמר בפגישה כי הוא "מאוד מוטרד ומודאג מהידיעות האחרונות על בריאותו של יונתן. זכות יסוד שלי כנשיא היא להיות שליח מצווה ולפעול בכל הכלים העומדים ברשותי מול הממשל האמריקאי כדי להאיץ את שחרורו".

 

פרס אמור לקבל ביוני את "מדליית החירות" מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, ולאחרונה התגברו הקולות בציבור וגם בקרב חברי הכנסת, הקוראים לו לנצל את המעמד ולפעול לשחרור פולארד. לאחרונה הצטרף גם גלעד שליט לעצומה הקוראת לו לנצל את מעמדו כדי להביא לשחרור פולארד.

 

הכתבה במקור:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4214347,00.html

יחד נגשים את החלום של יהונתן!