המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

פרס למשפחות שכולות: אפעל לשחרור פולארד

המשפחות ביקשו להעביר מסר מההורים השכולים לנשיא ארה"ב, ברק אובמה. בין המשתתפים בפגישה היו: רוחמה רז ששכלה את אחותה בפיגוע בקו 405, רון קרמן, ששכל את ביתו בפיגוע בקו 37 בחיפה, אסתר וקסמן, ששכלה את בנה החטוף, נחשון וזהבה רוזן, אמה של ענת רוזן-וינטר שנרצחה במסעדת "אפרופו" בפורים 97'.

 

בפתח הפגישה הציגה רוחמה רז את המשתתפים ואמרה, "אנו שמחים שקיבלת את פנינו וגאים בך על כך שכנשיא המדינה אתה עתיד לקבל את מדליית החירות הנשיאותית אות כה חשוב. באנו על מנת לבקש ממך כי בפגשך את הנשיא אובמה עניינו של פולארד יעמוד במרכז סדר היום מבחינה הומאנית. פולארד ריצה את עונשו ואנו ששילמנו את המחיר הכבד ביותר רוצים להעביר מסר של הצלת נפש, הצלת פולארד".

 

אסתר וקסמן אמרה לנשיא, "פולארד יושב כבר 27 שנים בכלא במצב קשה. אני פונה אליך כאמא וכאזרחית ישראלית שרוצה לראות אותו לידי. הגיע הזמן שבפולארד יהיה בן חורין הלוואי ותצליח במשימתך".

 

רון קרמן אמר לנשיא, "בזכות מעמדך הבינלאומי אני מבקש כי תפעיל את מלוא כובד משקלך למענו של פולארד. אשמח אם יונתן יוכל לשוב אתך הביתה עם שובך במטוס. בעוד יומיים יחול יום ההולדת ה-27 של ביתי. המס׳ הזה כמספר השנים בהן פולארד בכלא מחריד אותי. האדם הזה חייב להשתחרר. כל עם ישראל ישמח אם פולארד יחיה את שארית חייו בארץ".

 

זהבה רוזן אמרה לנשיא, כי "אני יודעת שאתה אדם רגיש וקשוב וחושבת שהיה נכון להגיע אליך. אני גאה על כך שאתה מקבל את המדליה מפני שאין אדם שמגיע לו יותר-  אתה מוערך בעולם ולכן לדבריך יש משמעות גדולה".

 

הנשיא פרס השיב לאורחיו, כי "בשבילי זו זכות לקבל אתכם. זו פגישה מרגשת ואני יודע איזה סבל אתם נושאים עמכם ולמרות הסבל אתם חושבים על חסד, רחמים וצדק. לעצם הפגישה אתכם יש משקל שונה ואעביר את העומק והרגש בו דיברתם גם לנשיא אובמה. שחרורו של פולארד הוא מטרה חשובה אחרי 27 שנים של מאסר וריצוי העונש. אני מצדי אמלא את השליחות, זוהי שליחות אנושית במובן הנעלה ביותר, אדבר כאדם אל אדם ואעשה ככל שניתן בידי כדי להשיבו הביתה" .

 

אפי להב, מהוועד לשחרור פולארד, אמר בסיום הפגישה כי "המדליה מרגשת אותנו מאוד וגורמת לנו לתחושת גאווה גדולה מאוד. נודה לך אם תעלה סוגיה זו במוקד פגישתך עם הנשיא אובמה. אנו בטוחים כי תעשה הכל על מנת להשיבו. באנו לחזק את ידיך".

 

הכתבה בערוץ 7.

 

 

הכתבה בNRG

יחד נגשים את החלום של יהונתן!