המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

ראש ה-CIA לשעבר: דמיינו שפולארד קוריאני ושחררו אותו!

באמירה חסרת תקדים,  פרסם  ג'יימס וולסי מכתב ב וול סטריט ז'ורנל  ובו ביקש: "עבור אלה שמציקה להם משום מה העובדה שפולארד הוא יהודי אמריקני, דמיינו שהוא יווני, קוריאני או פיליפיני-אמריקני ושחררו אותו !

 

במהלך המאמר מביא וולסי דוגמאות המוכיחות כי לא זו בלבד שפולארד ריצה עונש חמור בהרבה מכל אדם אחר שריגל עבור מדינה ידידותית אלא שאף 2/3 מאלה שריגלו עבור בריה"מ וסין קיבלו עונשים קלים בהרבה, זאת למרות העובדה שריגול עבור מדינות אלה מוגדר כריגול עבור אויב.

 

אולם מה שצפוי להכות גלים בארה"ב במיוחד בתקופה רגישה זו של ערב בחירות הוא דווקא המשפט בו בחר לסיים את מאמרו: "עבור אלה שמציקה להם משום מה העובדה שפולארד הוא יהודי אמריקני, דמיינו שהוא יווני, קוריאני או פיליפיני-אמריקני ושחררו אותו." ההערה הצינית הזו מהווה אמירה ראשונה מסוגה של גורם בכיר ביותר הקובע שחלק משמעותי בהתנגדות  לשחרורו של פולארד ובהמנעות מדיון ענייני בעניינו בפרשה, נובע מהיותו יהודי.

 

בנוסף למאמרו של וולסי מופיע בעיתון מכתב למערכת מאת מרגוט גארדנר ובו מובאים דבריו של השופט סטיבן ווליאמס שקבע כי פרשת פולארד מהווה "עיוות חמור של הצדק", זאת בשל העובדה שפולארד שיתף פעולה עם התביעה, מנע מבוכה מארה"ב ע"י כך שחתם על עסקת טיעון, ובפועל נגזר עליו העונש המקסימאלי של מאסר עולם וזכות העירעור נשללה ממנו מנימוקים טכניים.

 

גורמים הפעילים למען שחרור פולארד בארצות הברית מציינים כי ההערכה שעובדת היותו של פולארד יהודי מונעת באופן פרדוקסלי דווקא מגורמים יהודיים שרגילים להשמיע את קולם במקרי עוול, לפעול בנושא. הסיבה היא החשש שיואשמו לפעול בנושא פולארד דווקא בשל יהדותו.

גורם בכיר באחד הארגונים היהודיים בארצות הברית הפעיל למען שחרור פולארד אמר בתגובה כי "זה דבר שהייתה אליו תמיד מודעות, אבל איש לא העז לומר זאת בקול רם וכשהדברים נאמרים לא פחות מאשר ראש הסי.איי.איי לשעבר, הם צפויים לעורר סערה לא פשוטה".

 

זה הזמן לקצוב את עונשו של פולארד / ג'יימס וולסי

 

התנגדתי לשחרור פולארד כאשר כיהנתי כראש ה-CIA בתחילת ימי הקדנציה הראשונה של ממשל קלינטון. אך כעת, שני עשורים לאחר מכן, אני תומך בשחרור. מה הדבר שהביא לשינוי בעמדתי? הזמן שחלף.

 

כאשר המלצתי נגד חנינה לפולארד, היה זה לאחר שריצה פחות מעשור. כיום הוא ממשיך לרצות את עונשו לאחר יותר מרבע מאה בכלא.

 

מבין למעלה מ-50 מרגלים למען בריה"מ וסין שנשפטו בתקופה האחרונה, רק שניים – אלדריך איימס ורוברט הנסן – קיבלו מאסרי עולם. יתירה מזו, שני שליש מאותם 50 מרגלים, שמוגדרים כמי שפעלו עבור אויב, ריצו בפועל או מרצים תקופת מאסר קצרה מזו שפולארד כבר ריצה עד היום.

 

מרגלים שנשפטו באחרונה אשר פעלו למען מדינות כמו ערב הסעודית, גנאה, אקוודור, מצריים, הפיליפינים ודרום קוריאה מרצים עונש של פחות מעשור. מרגל יווני-אמריקני מזיק במיוחד, סטיבן לאלס נידון ל-14 שנה, כמעט מחצית ממה שפולארד כבר ריצה.

 

פולארד שיתף פעולה באופן מלא עם הממשל, התחייב שלא להפיק רווחים מהעבירה שביצע (כגון ממכירת ספרים) והביע חרטה פעמים רבות על מעשיו.

 

באופן חד משמעי, אין שום סיבה שפולארד יישאר בכלא לאותו משך זמן כמו איימס והנסן, והרבה יותר מכל מרגל אחר שפעל עבור מדינה ידידותית או ניטראלית.

 

עבור אלה שמציקה להם משום מה העובדה שפולארד הוא יהודי אמריקני, דמיינו שהוא יווני, קוריאני או פיליפיני-אמריקני ושחררו אותו.

 

יחד נגשים את החלום של יהונתן!