המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

אדוני הנשיא, מה עם פולארד? / בן כספית

אמריקה היא מנהיגת העולם החופשי, הדמוקרטיה העוצמתית ביותר על כדור הארץ, ערש זכויות האדם וחירויותיו. אבל כל התארים המפוצצים האלה ניגפים מדי פעם, בהזדמנויות בהן מדגימה ארה"ב את אכזריותה, צביעותה והמוסר הכפול שלה. 

 

הזדמנות כזו, נוספת, נקרתה בפנינו אתמול (ב'), עם הידיעה (אודי סגל, ערוץ 2) שהאמריקאים דחו הצעה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשחרר את ג'ונתן פולארד באותה הזדמנות שישראל משחררת עשרות רוצחים פלסטינים שנשפטו למאסרי עולם.

 

כמה שהם חכמים, האמריקאים, על חשבוננו. אין להם בעיה לדרוש מישראל לשחרר פראי אדם ששחטו אזרחים חפים מפשע. הבקשה הזו קלה מאוד מבחינתם, הם דוחקים בישראל לבצע "מחוות" ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקדם את השלום, לחזק את המתונים, לסייע בהרגעת השטח ובדרבון הפלסטיניםלחזור לשולחן הדיונים.

 

הכל, באמת, טוב ויפה. אבל אז, כשמוגשת בפניהם בקשה, שבסיסה הומניטרי, לשחרר את ג'ונתן פולארד, האמריקאים נבעתים. אנחנו?? לשחרר?? את פולארד?? מה פתאום, על מה אתם מדברים בכלל, מאיפה הבאתם את זה? 

 


פולארד, לא רצח אף אחד. צילום: רויטרס

 

פולארד רצח מישהו? לא. גרם למותם של אנשים? ממש לא (למרות שבזמנו ניסו להפיל את זה עליו). פולארד מסר מידע מודיעיני מסווג לבעלת ברית (ישראל). עבירה, שאלה שביצעו אותה בארה"ב, הלכו הביתה אחרי שנים בודדות. פולארד יצא בזול ממערכת המשפט האמריקאית? לא. הוא יושב עוד מעט 30 שנה. שלושה עשורים.

 

רוב חייו של פולארד עוברים בבית הסוהר. נשללה ממנו האפשרות להקים משפחה. הוא לא היה בלוויית אמו, ולא הורשה לצאת ללוויית אביו. אז נכון, אמריקאיםנכבדים, הייתם צריכים להוכיח איזו פואנטה, סוגיית הנאמנות הכפולה של יהודי ארה"ב, אבל נדמה לי שהוכחתם אותה מזמן, לא? ועכשיו, הגיע הזמן לחזור לחברת בני התרבות, להזדכות על יצר הנקמנות והדורסנות שלכם, ולשחרר את ג'ונתן פולארד.

 

לזכותו של נתניהו ייאמר, שמכל המנהיגים הישראלים עד היום, הוא העקבי ביותר בעניין פולארד. לא שזה מועיל לנו או לפולארד במשהו. הוא כבר קיבל הבטחה מביל קלינטון לקבל את פולארד בוויי פלנטשיין, אבל קלינטון חזר בו ברגע האחרון (בלחץ הסי.איי.איי).

 

הוא ביקש מאובמה בקדנציה הקודמת, ועכשיו גם בנוכחית, אבל כשזה קשור לאסירים שלהם, האמריקאים הרבה פחות גמישים מאשר כשמדובר באסירים שלנו, שרצחו את אזרחינו וממשיכים להישבע, מדי בוקר, להביא לחורבננו. את האסירים האלה, שחלק מהם חוזרים לטרור אחר כך, ישראל צריכה לשחרר. באותו זמן, בפולארד, אמריקה תמשיך להתאכזר. מוסר אמריקאי.

 

יחד נגשים את החלום של יהונתן!