המאבק לשחרור פולארד 35 שנה!

יונתן נותח והוחזר לכלא; בישראל וארה"ב גוברות הקריאות לשחרורו

פולארד שוחרר מבי"ח; "נאבק להישאר בחיים"

אשתו אסתר ששוחחה עמו מסרה כי הוא "חלש מאד ומותש לחלוטין". בתוך כך, מתגברות הקריאות בעולם לשחרור של פולארד על רקע מצבו הרפואי הקשה

יונתן פולארד השתחרר מבית החולים וחזר לכלא באטנר לאחר שעבר ניתוח חירום בעקבות בעיה חריפה בכליות. פולארד שוחח בטלפון עם אשתו אסתר שהביעה מתח רב בעקבות מצבו. "הוא חלש מאוד ומותש לחלוטין. בשיחה הראשונה איתו אחרי האשפוז הוא התקשה מאוד לדבר, נשם בקושי רב וסבל מכאבים נוראים כך שהוא היה מסוגל לענות לשאלותי בעיקר ב'כן' ו'לא' ולא היה מסוגל לדבר מעבר לכמה מילים", אמרה אשתו.

לאחר מספר שעות שוחחה איתו אסתר פעם נוספת. לדבריה, בשיחה השנייה "הוא היה במצב יותר טוב והיה מסוגל לדבר קצת יותר למרות  שעדיין הוא סובל מכאבים חזקים מאוד ולמרות שהוא ניסה לא להבליט זאת יכולתי לשמוע היטב את הכאב בקולו. הוא עדיין רחוק מאוד מלחזור לעצמו".

היא הוסיפה כי היא מודאגת מאוד מתהליך ההחלמה שבעלה צריך לעבור כעת משום ש"המקום הגרוע ביותר להיות בו חולה והמקום הגרוע ביותר להחלים בו הוא בית הכלא". לדבריה, האווירה והתנאים הפיזיים בכלא פשוט אינם מתאימים לטיפול רפואי ולהבראה.

"במקרים רבים כדורים אינם בהישג יד כאשר הוא זקוק להם והאספקה שלהם מתעכבת בשעות או אפילו בימים בשל טעויות בירוקרטיות שונות. ככלל הגישה לטיפול רפואי מוגבלת מאוד. יונתן צריך להיות בבית. הוא זקוק להשגחה רפואית קבועה".

אסתר ציינה את הקושי הרב שלה נוכח העובדה שהיא עצמה איננה רשאית כעת לבקר את בעלה או לעשות כל דבר אחר שיוכל לסייע לו. "בבית החולים הוא מוקף בשומרים ואף אחד אינו מורשה לבקרו. בכלא, כל עוד הוא איננו יכול לשבת בעצמו וללא עזרה בחדר הביקורים הוא איננו מורשה לקבל מבקרים, כולל אותי".

לדבריה, רצונו העז של יונתן להגיע הביתה הוא הדבר היחיד שמשאיר אותו בחיים ונותן לו כוחות להתגבר. "כמה שהוא חלש וחולה, יונתן נאבק להישאר בחיים ולשוב הביתה. כל מה שהוא רוצה הוא להפוך למציאות את חלומו לבוא הביתה לישראל ושנוכל לשקם ולחיות יחד את שארית חיינו כשהסיוט הזה מאחורינו".

מוקדם יותר אתמול קראו ארגונים יהודיים לנשיא אובמה לשחרר את פולארד לאלתר. ארגון בני ברית הבינלאומי פרסם הודעה חריגה בקריאה לשחרורו המיידי של פולארד על רק מצבו הבריאותי המדרדר.

הארגון שממקד את פעילותו בעולם בנושאי סיוע הומניטארי וזכויות אדם הדגיש כי הוא מבסס את פנייתו על ההיבט ההומניטארי  והזכיר בהודעתו גם את תמיכתם של עשרות בכירים אמריקנים בשחרורו של פולארד. ראשי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית בארה"ב הביעו בסוף השבוע את דאגתם בעקבות הדיווחים על ההחמרה במצבו הבריאותי של פולארד ועדכנו את הארגון האמריקני למען שחרורו כי בכוונתם להגביר כעת את הלחץ להביא לסיום מאסרו המתמשך.

בישיבת הממשלה אמש שוב קראו חלק מהשרים להביא לשחרורו. השר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ אמר כי "פולארד במצב בריאותי רע, הוא מתקרב לשנתו ה-30 בכלא, הגיע הזמן לשחרר אותו". שר התקשורת גלעד ארדן אמר כי "עצוב מאוד שהאמריקאים לא מגלים קשיחות כלפי האיראנים ולא תקיפות בנושא אוקראינה אבל הם מגלים אטימות וקשיחות כלפי פולארד".

nrg

 

 

 

יחד נגשים את החלום של יהונתן!